|
SSD i MacBook Pro |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
meta ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-September-2007 Sted: 5300 Kerteminde Status: Offline Point: 1564 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 09-December-2013 kl. 20:56 |
Hej
Håber nogen kan hjælpe mig med at træffe en beslutning! I plejer at være gode til det :-) Jeg vil gerne have en SSD i min MacBook Pro 13" mid 2012. Den understøtter SATA 6gb i harddisk interface. Men: 1: er der andet jeg skal være obs på hvis jeg vælger selv at skifte den? Kan se der er nogle som er horisontale og vertikale - hvad skal jeg bruge? 2: Har set diverse guider til udskiftningen og tror jeg selv kan klare det. Men jeg kommer tit galt afsted med gør det selv projekter, så hvor let er det egentlig? Er obs på at jeg skal klone den nuværende opsætning. Det er kun selve udskiftningen af disken, jeg er i tvivl om Kom gerne med indspark - tak :-) |
|
+ 70 positive handler!
|
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Der er guides på Ifixit så er det bare at vælge rigtig model.
Der er også en guide på Everymac.com Til at clone disken kan du bruge Carbon copy cloner Det er ikke så svært og hygge med opgaven ;) |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
ThomasP ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 472 |
Som rhsin skriver, er det let, når man følger Ifixit.
Vær særlig opmærksom på følgende (selvom det lyder selvfølgeligt): Vælg præcis den rigtige skruetrækker, så du ikke ødelægger skruerne. Pas på, at du ikke taber skruerne - de er ret små :) Arbejd langsomt og med mild hånd, når du først har åbnet computeren. Tænk dig om, hver gang du rykker i noget: Er det meningen, at det skal skilles ad på den måde, eller er du ved at rykke noget i stykker? Pas på, at du ikke kommer til at ridse computeren. Det sker lettere, når man har værktøj fremme. Eller bare ved at lægge den oven på en skrue. Ellers burde det næsten ikke kunne gå galt :) |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Det er nok den her RHsin egentlig ville linke til http://www.ifixit.com/Guide/MacBook+Pro+13-Inch+Unibody+Mid+2012+Hard+Drive+Replacement/10378
men ja der er brug for 2 typer værktøj. Alm meget lille stjerneskruetrækker (som de dog er gået helt væk fra nu, så de er laveet med deres eget helt specielle format, men 2012 kan stadig) og T6 Torx. - den kan godt være lidt svær at finde i løskøb(og de fleste sæt har kun ned til T10 Torx, men den er for stor) men jeg fandt en i et værktøjssæt fra Harald for en 2-3 år siden. Og til en ganske fin pris :D http://www.harald-nyborg.dk/p9258/skruetraekkersaet-18-dele |
|
![]() |
|
meta ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-September-2007 Sted: 5300 Kerteminde Status: Offline Point: 1564 |
Fedt med jeres input - takker stort! Nu har jeg bestilt disken. Valget faldt på en Crucial M500 480 GB. Så skal jeg ud og have fat i den lille torx hos Harald :-)
|
|
+ 70 positive handler!
|
|
![]() |
|
Så fik jeg skiftet harddisken ud med en SSD. Og jeg må sige, at jeg er positivt overrasket over, hvor let det er :-)
Havde dog lidt problemer med CCC, så jeg endte med at bruge Time Machine i stedet. Og nu spiller det bare. Igen tak for hjælpen :-) |
|
+ 70 positive handler!
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
tillykke - sådan en gør virkelig underværker. :)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |