recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SSD i MacBook Pro
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

SSD i MacBook Pro

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
meta Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2007
Sted: 5300 Kerteminde
Status: Offline
Point: 1564
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér meta Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: SSD i MacBook Pro
    Sendt: 09-December-2013 kl. 20:56
Hej

Håber nogen kan hjælpe mig med at træffe en beslutning! I plejer at være gode til det :-)

Jeg vil gerne have en SSD i min MacBook Pro 13" mid 2012. Den understøtter SATA 6gb i harddisk interface.
Men:

1: er der andet jeg skal være obs på hvis jeg vælger selv at skifte den? Kan se der er nogle som er horisontale og vertikale - hvad skal jeg bruge?
2: Har set diverse guider til udskiftningen og tror jeg selv kan klare det. Men jeg kommer tit galt afsted med gør det selv projekter, så hvor let er det egentlig? Er obs på at jeg skal klone den nuværende opsætning. Det er kun selve udskiftningen af disken, jeg er i tvivl om

Kom gerne med indspark - tak :-)
+ 70 positive handler!
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2013 kl. 21:48
Der er guides på Ifixit så er det bare at vælge rigtig model.

Der er også en guide på Everymac.com

Til at clone disken kan du bruge Carbon copy cloner

Det er ikke så svært og hygge med opgaven ;)
Mvh

René
Til top
ThomasP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Februar-2006
Sted: Denmark
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomasP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2013 kl. 15:11
Som rhsin skriver, er det let, når man følger Ifixit.

Vær særlig opmærksom på følgende (selvom det lyder selvfølgeligt):

Vælg præcis den rigtige skruetrækker, så du ikke ødelægger skruerne.
Pas på, at du ikke taber skruerne - de er ret små :)
Arbejd langsomt og med mild hånd, når du først har åbnet computeren. Tænk dig om, hver gang du rykker i noget: Er det meningen, at det skal skilles ad på den måde, eller er du ved at rykke noget i stykker?
Pas på, at du ikke kommer til at ridse computeren. Det sker lettere, når man har værktøj fremme. Eller bare ved at lægge den oven på en skrue.

Ellers burde det næsten ikke kunne gå galt :)
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2013 kl. 17:30
Det er nok den her RHsin egentlig ville linke til http://www.ifixit.com/Guide/MacBook+Pro+13-Inch+Unibody+Mid+2012+Hard+Drive+Replacement/10378
men ja der er brug for 2 typer værktøj. Alm meget lille stjerneskruetrækker (som de dog er gået helt væk fra nu, så de er laveet med deres eget helt specielle format, men 2012 kan stadig) og T6 Torx. - den kan godt være lidt svær at finde i løskøb(og de fleste sæt har kun ned til T10 Torx, men den er for stor) men jeg fandt en i et værktøjssæt fra Harald for en 2-3 år siden. Og til en ganske fin pris :D http://www.harald-nyborg.dk/p9258/skruetraekkersaet-18-dele

Til top
meta Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér meta Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2013 kl. 18:32
Fedt med jeres input - takker stort! Nu har jeg bestilt disken. Valget faldt på en Crucial M500 480 GB. Så skal jeg ud og have fat i den lille torx hos Harald :-)
+ 70 positive handler!
Til top
meta Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér meta Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2013 kl. 17:55
Så fik jeg skiftet harddisken ud med en SSD. Og jeg må sige, at jeg er positivt overrasket over, hvor let det er :-)
Havde dog lidt problemer med CCC, så jeg endte med at bruge Time Machine i stedet. Og nu spiller det bare.
Igen tak for hjælpen :-)
+ 70 positive handler!
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2013 kl. 18:22
tillykke - sådan en gør virkelig underværker. :)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu