recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Et spørgsmål om RAID??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Et spørgsmål om RAID??

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 912
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2013 kl. 00:49
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

"alle data slettes på diskene" - mener du "disken" eller "diskene"? - og hvor er det helt præcist den siger de ting? - du har ikke just givet os alt for meget at arbejde med. Dine første indspark indikerede ikke noget som helst om at der kom et eller andet menupunkt frem om at den ville slette nogle data. Så vi er selvfølgelig gået ud fra at det drejede sig om det helt tekniske. Når man har diske i Raid 1 kan man godt fjerne den ene disk, men der skal efterfølgende formateres og genopbygges når der isættes en ny disk. Det er temmelig vigtigt at forstå HVOR den siger den vil slette og hvorfor.

Jeg syntes bare, men det kan være mig som har misforstået det, læst det som om den ville slette HELE det raid som var der med de 2 diske.¨

-jeg vil prøve at pudse mine briller og kigge ordentligt efter når jeg skifter den disk.
//Guldhammer
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2013 kl. 11:11
Oprindeligt skrevet af guldhammer guldhammer skrev:

For når jeg tager disken ud af min Synology så siger den ar "Alle Data Slettes På Diskene" når jeg vil tilføje en ny disk.

Prøv at skifte sprog til engelsk. Jeg tror det er en dårlig oversættelse til dansk.

Venlig hilsen
KB
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2013 kl. 12:51
Tag da en backup og lad den "slette skidtet" eller bare opgradere RAID som den skal..... Man kan gætte på mange ting men hvis du ALLIGEVEL skal flytte til en extern kan du jo bare prøve at se hvad der sker når du har gjort det. En RAID konfiguration der ikke kan gendanne (udover RAID 0) er ikke noget værd!

BS
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu