recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - macbook pro problem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

macbook pro problem

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Niller55 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: macbook pro problem
    Sendt: 27-December-2013 kl. 11:24
Nogen der har en ide om det her problem..
Min macbook pro 15 ( tidlig 2008 ) har i noget tid drillet med at gå på vågeblus lige pludselig, jeg har så bare skulle vente en 10 sek så kunne jeg vække den igen ved at trykke på en tast. Men nu er den også begyndt på slukke helt ( en gang imellem ) efter den går på vågeblus – derefter kan jeg ikke få gang i den på nogen normal måde. Så den måde jeg kan få gang i den på er ved at slå lidt kraftig på den venstre side af macen med 2 finger, altså der hvor harddisken ligger – så kan jeg starte den op igen..

Nogen ide om hvor fejlen er ?

Nils
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2013 kl. 14:53
lugter en lille smule af en HDD der er ved at stå af, men der kan være alle mulige problemer. Det kan også sagtens være en bundkort fejl, så der ikke bliver sendt nok strøm til at vække til live igen. Du har opdateret maskinen med alle firmwares etc? hvilket OS bruger du?
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2011
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2013 kl. 15:18
En model fra den årgang kan vel nemt have harddisk problemer nu, det nok også den billigste måde at forsøge en smule fejlsøgning, alternativt kan man sige, det kan næppe svare sig at sende den ind og evt. udskifte bundkort osv. 

Det løber i hvert fald hurtigt op! (flere tusinde)

En ny harddisk kan vel findes til nogle hundrede og den kan du selv skifte, så kan man sige at det er forsøgt? Men det jo træls og famle i blinde... :(
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Point: 3353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2013 kl. 09:59
Har du prøvet at lave en reset af SMC - Hvad med safe sleep "hibernatemode" har du prøvet at slukke for denne?  

4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Point: 3353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2013 kl. 10:08
Hov hov, glemte lige at spørge, kommer der en en tikkende lyd fra din disk? kunne måske være at det er din sudden motion sensor der laver ballade, den kan evt. slås fra via terminalen.
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2013 kl. 11:39
Yeps - jeg er ude i at prøve en ny HHD ( har en ny 320 GB liggende ) Problemet er bare at jeg er ikke er helt frisk på at prøve at skifte selv - jeg kender godt ifixit.

Nej der er ikke nogen tikkende lyde.

God ide at prøve reset af SMC - den havde jeg glemt.

maskinen er opdateret med alle firmwares ( tror jeg ) den kører snowleopard

Jeg skal bare lige ud og have fat i en ekstern harddisk til backup 
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2013 kl. 13:55
at skifte HDD selv er absolut intet problem, men du skal have fat i en T6 Torx - den er ikke så let at finde i løsvægt. men harald nyborg har en i et sæt til en 50'er. 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2013 kl. 16:50
Joo - det kunne jeg nok finde ud af, men har problemer med at se bitte små ting..  :-(

Nils
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu