recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb/leje af digitale film/musik/bøger fra udlandet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Køb/leje af digitale film/musik/bøger fra udlandet

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
prse Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér prse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Køb/leje af digitale film/musik/bøger fra udlandet
    Sendt: 04-Februar-2014 kl. 15:31
Hej alle, dette er min første post.

Jeg er frustreret over den kunstige begrænsning der er på leje/køb af digitale film/musik/bøger fra udlandet.

Hvis bare udvalget i DK var stort nok og til rimelige priser...men det er det langt fra... 

Jeg vil f.eks. gerne kunne leje film via Amazon.com, købe ebøger fra Barnes & Noble, købe mp3 filer fra Amazon.uk....osv. Kort sagt, gøre hvad F****N jeg vil!

Altså helst en totalløsning, og jeg har intet imod at betale for det.

Er det en VPN der er det bedste? En proxy? (Jeg ved meget lidt om det tekniske aspekt).

Mvh. Peter

Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2014 kl. 20:59
Tror ikke umiddelbart der er nogen som helst 100& totalløsning til alle dine udfordringer. en VPN tunnel vil selvfølgelig nå langt på det med at kunne tilgå eksempelvis video. Men problemet er jo mere hvordan udbyderne tjekker. Hvis de tjekker på "hjemsted" via kreditkort, så vil det ikke hjælpe meget med vpn, så skal der et udenlandsk kreditkort kombineret med udenlandsk adresse til (jeg er altså ikke helt klar over hvordan amazon tjekker) men eksempelvis HOLA som en browser udvidelse til firefox kan hjælpe med us-netflix (og en lang række andre ting. kig lidt på den. Der står faktisk noget om alle de "tjenester" de understøtter.)
Til top
prse Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-Januar-2007
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér prse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2014 kl. 19:09
Hej Claus

Tak for dit svar, og undskyld mit sene svar tilbage. Jeg har været godt i gang med at undersøge hvordan jeg trænger igennem diverse geo-filtre. 

Tak for tippet vedr. HOLA. Jeg har før brugt unblock-us, men HOLA fungerer fint. Så er der lige sparet 5 $.

Jeg har ikke haft held til at trænge igennem Amazon's filter for online streaming, så nu vil jeg prøve at få en Amerikansk iTunes streaming til at virke, da de jo også har et godt udvalg af film ligesom Amazon. 

Jeg er i processen kommet frem til at jeg skal have mig en HTPC. Så langt så godt.

Jeg opretter nok en ny tråd til min jagt på HTPC.

Mvh Peter
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu