recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sort billede på silverHD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSort billede på silverHD

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
pkylle Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 159
Direkte link til dette indlæg Emne: Sort billede på silverHD
    Sendt: 12-Maj-2010 kl. 21:33
Opdagede i går, at der var lyd men ikke noget billede på silverHD.
Her  til aften var det det samme, så jeg kontaktede yousee, som oprettede en fejlrapport, da de ikke kunne forklare det umiddelbart. Eurosport2 HD sender på samme QAM  på 458MHz og det her helt OK.
Netværk 151. Prøvet på to modtagere.

Er der andre, der har samme problem?
Til top
pkylle Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2010 kl. 12:21
Har nu haft YouSee på besøg. Det lykkedes ikke at få billede på silverHD på mit TV og på min TV-tuner i PC'en. Mit kort virkede i teknikerens udstyr. Vi prøvede i 3 forskellige CAM-moduler både i TV'et og i PC-tuneren. TV'et er et SONY KDL-40W4000 og i PC'en er det et TerraTec Synergy C  PCI HD CI.
silverHD ligger på 458 MHz sammen med 1000HD og Esp2HD. 1000HD kan jeg ikke se (ikke abonnement til), men Esp2HD går fint. silverHD har lyd og der nægtes heller ikke adgang til kanalen.
Teknikerens forslag var, at lave et nyt scan af kanaler, som jeg så har foretaget uden held.

Jeg er på bar bund her. Er der nogle gode ideer?

Til top
pkylle Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2010 kl. 19:33
Hurra! Her til aften er der billed på silverHD - igen. Både på KDL-40W4000 og TerraTec Synergy C  PCI HD CI

10000 kr.s spørgsmålet er nu. Hvad var der galt med signalet? Jeg har ikke ændret noget.
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2010 kl. 19:38
Oprindeligt skrevet af pkylle pkylle skrev:

Hurra! Her til aften er der billed på silverHD - igen. Både på KDL-40W4000 og TerraTec Synergy C  PCI HD CI

10000 kr.s spørgsmålet er nu. Hvad var der galt med signalet? Jeg har ikke ændret noget.
På boksene fra YouSee på net. 800 er der fint billede.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
pkylle Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2010 kl. 22:05
Det var der også på teknikerens Samsung-boks, da han testede hos mig, men altså intet billede på mit TV og PC, begge med CAM.
Han havde ingen forklaring, men noget må være ændret på signalet på QAM'en, hvor det nu er OK igen.
Det var 'KUN' silverHD, der havde problemet. ( har fuld-pakke+HD)

/Peter
Til top
dkkev Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-Maj-2010
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2010 kl. 09:12
det sker ofte at selve softwaren/hardwarder skal læse,PC4 og andre CA kort, fryser fast på forskellige tema.
for eksempel kan man godt have problemer med at se tema 250(HDPakken) hvor tema 64 (EurosportHD) hvorimod virker, i overgangsperioden imellem nye og gamle krypteringsnøgler.
hvorfor fejlene opstår ved jeg endnu ikke, men fejlene opstår desværre både i SetTopBokse og CA-moduler i tv, så det tyder på det er en helt generel fejl på kortlæsere og man således ikke kan rette det ved en simpel software optimering.

man skal ofte blot genstarte udstyret, det vil sige, strøm skal helt fra på et tv eller STB.
Til top
pkylle Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2010 kl. 17:01
Med at 'genstarte udstyret' er det vel nok at tage CA-modulet ud af stikket og sætte det tilbage, eller hvad?
Havde begge CA-moduler ude og byttede om på dem. PC'en havde være 'hibernated/restatet' flere gange uden at det hjalp. Fra det seneste tidspunkt, hvor silverHD ikke havde billed til det var der igen, var modulerne ikke ude af TV eller PC, og begge blev tændt og slukket som vanligt.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu