|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Jwin ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2008 Sted: København, DK Status: Offline Point: 757 |
![]() Sendt: 13-Maj-2010 kl. 09:36 |
Jeg har lige fået en Samsung BD-C8200 ind ad døren. Jeg har et programkort fra YouSee med 4 favorit kanaler. Jeg er løbet i problemer med kanalsorteringen. Faktisk virker det ikke. I følge manualen skal man gå i kanaladministration og trykke på knappen tools. Den pop-up menu der nu kommer mangler feltet "rediger kanalnummer" som der er vist i manualen side 34.
Aha, tænkte jeg så. Det er nok fordi at kanal indstillinger står til "Auto-Lagring". Men desværre er feltet "Manuel-Lagring" i Antenne-Kabel menuen grå (dimmed) og kan ikke vælges. Nogen gode ideer?
Ønskelisten "Mine Kanaler" virker fint, men man skal stadig indtaste de oprindelige kanalnumre hvis man vil springe direkte til kanalen (Altså 136 for Viasatgolf, selv om den er nummer 12 på listen). Temmeligt bagvendt. Redigeret af Jwin - 14-Maj-2010 kl. 14:45 |
|
![]() |
|
Jwin ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2008 Sted: København, DK Status: Offline Point: 757 |
![]() |
Så man skal kraftigt overveje om man kan leve uden programsortering på Kabeltuneren, før man investerer i en C8200/C8500. Redigeret af Jwin - 14-Maj-2010 kl. 14:49 |
|
![]() |
|
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
Der har været tråde om samme problem på tidligere modeller. TV'ene kan som regel sortere kanalerne, men man har af uransagelige årsager valgt at slå
muligheden fra i den danske opsætning. Løsningen har derfor i nogle tilfælde været at sætte TV'et til et andet land end Danmark (og lade være med at købe Samsung en anden gang?).
|
|
![]() |
|
Flemming Larsen ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: 2630 Taastrup Status: Offline Point: 24791 |
![]() |
Jeg manglede det også på mit tv, og der var heller ikke nogen som vidste noget om det. Men så lige pludseleíg efter en firmware opdatering, så virkede det. Så mon ikke det kommer.
|
|
Mvh
Flemming Larsen |
|
![]() |
|
![]() |
![]() Opdatering 15-Maj: Det hjælper ikke at skifte til en af de andre nordiske lande :-( Redigeret af Jwin - 15-Maj-2010 kl. 18:30 |
|
![]() |
|
Moef ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 909 |
![]() |
Jeg har kikket lidt på Yousee's model og den nye Samsung blueray / DVB-C recorder. Hvis man ikke kan sortere i de digitale kanaler, så vil den ikke være interessant for mig, medmindre man heller ikke kan sortere digital kanalerne på Yousee boksen, som jo også er en Samsung ting?!
Moef |
|
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit
Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard |
|
![]() |
|
dkscan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
![]() |
På YouSee-boksen opretter man bare en favoritliste med kanalerne i den rækkefølge, man ønsker og sætter boksen til at anvende denne. Så er det den rækkefølge og kanalnummerering der gælder både ved valg af kanal og i guiden.
|
|
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information |
|
![]() |
|
Moef ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 909 |
![]() |
Okay tak, det lyder positivt med Yousee boksen i forbindelse med sorteringen :-)
|
|
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit
Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard |
|
![]() |
|
boyBand ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 36 |
![]() |
Det med manglende mulighed for kanalsortering på Samsung/DVB-C er en klassiker!
Ligeledes er deres håbløse supports svar om at ".. det har man valgt at fjerne i Danmark" ... jamen helt ærligt! Kære Samsung, prøv lige selv at høre hvordan det lyder.. Jeg har hjulpet et medlem med det issue i vores antenneforening, og det kunne godt bringes til at fungere. Ganske rigtigt - som udgangspunkt manglede punktet "ret programnr" (eller hvad det nu hedder) simpelt hen under tools. Lavede en reset af apparatet ... vistnok ved at holde standby knappen på remote nede i 15 sekunder. Da det startede op igen, virkede det som første gang tv'et blev tændt - dvs. man fik lov at vælge alle mulige initial settings. Det er noget tid siden; men mener at huske at jeg valgte et andet land (Sverige eller Finland), men valgte selvfølgelig dansk sprog. Tror nok det var den finte der fik det til at funke. Undskyld den vage beskrivelse, men som sagt er det noget tid siden, og det er på ren husker. Hvis bare én kan bruge dette til noget, har det ikke været forgæves ![]() |
|
Pioneer 428XD || Samsung LE32B650 || Stofa Zaptor siden 13/3-2008 || Kundenr: 9332462 || Taulov Antenneforening
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |