recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Splitte antennesignal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSplitte antennesignal

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
OBrian Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: Splitte antennesignal
    Sendt: 10-Juni-2010 kl. 13:01
Hej

Jeg har lige købt et lille nyt TV til soveværelse, trukket kabler, og splittet signalet fra antennestikket.

Men på mit stue TV er der flere kanaler der nu er ekstrem pixeleret/hakkende (digital) mens mit soveværelses TV er ok (analog) dog med en del støj

Hvad skal der til for at få et ordentlig signal til begge TV?

Indrømmet - jeg har købt 'splitteren' hos Thansen - så det er jo ikke højeste kvalitet.
Kablet er derimod af meget god kvalitet
Jeg har forsøgt at bruge en antenneforstærker (jeg har en med 2 udgange) men så går det helt galt...

Det skal helst være en prisbillig løsning, da det er sjældent at det nye TV skal bruges! Det er jo bare dejligt at have  Tongue
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2010 kl. 13:48
 En fordeler af god kvalitet og F-Connectorer dertil.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
E Nørgaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Juni-2009
Point: 100
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2010 kl. 14:09
@ Niels Radiomand, Den er helt rigtig, men ku du ik lie smække nogle kroner på! Også på stikkene/konnektoren.

Med det nye digitale signal er der ikke "plads" til småfejl, som ikke blev bemærket i det gamle analoge system, men i det digitale har ALLE bittene betydning. Derfor er det vigtigt at signalet løber "LIGE" ind i "dimserne" og det er her F-connectoren har afgørende betydning.
Forstærker man signaler hvor der er fejlindhold, så bliver "fejlene" også forstærket, hvorved de bliver så store at de registreres. Derfor skal man oftest fjerne forstærkere - at der også kan være filterfunktioner med, som fjerner relevante signaler er en tilhørende historie.

I antenneforstærkerne er man nødt til at styre signalbanerne med "skærme" da signalet IKKE løber i kobberbanerne af sig selv.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2010 kl. 14:17

Ved ikke lige hvad det koster, det købes hvis det er nødvendigt, og ordentlige signaler kræver jo også ordendtligt grej, men omkring en Kr. 200-250 skulle kunne gøre det. Triax sælger ikke direkte til private.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
filthat Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 344
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2010 kl. 16:39
En ganske almindelig 2-fordeler med f-konnektor skulle helst ikke koste mere end 50kr.

Du kan uden problemer nøjes med sådan en her: http://www.av-connection.dk/?PGr=887&ML=494
Og selve f-stikkene koster typisk omkring 5-6kr stk: http://www.av-connection.dk/?PGr=3141&ML=1244
Til top
OBrian Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-April-2006
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2010 kl. 11:26
Det er med en ganske almindelig 2-fordeler som 'filthat' linker til jeg bruger i dag - og det går bestemt ikke.

Den radiomanden viser ser meget interessant ud! Jeg forsøger mig med sådan en, og håber det klarer alle problemerne  Smile

Lige et spørgsmål til den: Skal den monteres lige ved antennestikket - eller er det ok at montere den ved TV'et (der løber ca. 10m god antenne kabel fra stik til TV)
Jeg har nemlig ikke mere plads til flere kabler i min kabelbakke Cry

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu