|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
OBrian ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4 |
![]() Sendt: 10-Juni-2010 kl. 13:01 |
Hej
Jeg har lige købt et lille nyt TV til soveværelse, trukket kabler, og splittet signalet fra antennestikket. Men på mit stue TV er der flere kanaler der nu er ekstrem pixeleret/hakkende (digital) mens mit soveværelses TV er ok (analog) dog med en del støj Hvad skal der til for at få et ordentlig signal til begge TV? Indrømmet - jeg har købt 'splitteren' hos Thansen - så det er jo ikke højeste kvalitet. Kablet er derimod af meget god kvalitet Jeg har forsøgt at bruge en antenneforstærker (jeg har en med 2 udgange) men så går det helt galt... Det skal helst være en prisbillig løsning, da det er sjældent at det nye TV skal bruges! Det er jo bare dejligt at have
![]() |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
E Nørgaard ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 100 |
![]() |
@ Niels Radiomand, Den er helt rigtig, men ku du ik lie smække nogle kroner på! Også på stikkene/konnektoren.
Med det nye digitale signal er der ikke "plads" til småfejl, som ikke blev bemærket i det gamle analoge system, men i det digitale har ALLE bittene betydning. Derfor er det vigtigt at signalet løber "LIGE" ind i "dimserne" og det er her F-connectoren har afgørende betydning. Forstærker man signaler hvor der er fejlindhold, så bliver "fejlene" også forstærket, hvorved de bliver så store at de registreres. Derfor skal man oftest fjerne forstærkere - at der også kan være filterfunktioner med, som fjerner relevante signaler er en tilhørende historie. I antenneforstærkerne er man nødt til at styre signalbanerne med "skærme" da signalet IKKE løber i kobberbanerne af sig selv. |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Ved ikke lige hvad det koster, det købes hvis det er nødvendigt, og ordentlige signaler kræver jo også ordendtligt grej, men omkring en Kr. 200-250 skulle kunne gøre det. Triax sælger ikke direkte til private.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
filthat ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 344 |
![]() |
En ganske almindelig 2-fordeler med f-konnektor skulle helst ikke koste mere end 50kr.
Du kan uden problemer nøjes med sådan en her: http://www.av-connection.dk/?PGr=887&ML=494
Og selve f-stikkene koster typisk omkring 5-6kr stk: http://www.av-connection.dk/?PGr=3141&ML=1244
|
|
![]() |
|
OBrian ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4 |
![]() |
Det er med en ganske almindelig 2-fordeler som 'filthat' linker til jeg bruger i dag - og det går bestemt ikke.
Den radiomanden viser ser meget interessant ud! Jeg forsøger mig med sådan en, og håber det klarer alle problemerne ![]() Lige et spørgsmål til den: Skal den monteres lige ved antennestikket - eller er det ok at montere den ved TV'et (der løber ca. 10m god antenne kabel fra stik til TV) Jeg har nemlig ikke mere plads til flere kabler i min kabelbakke ![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |