|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
malke ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-Juni-2007 Sted: Solrød Str., DK Status: Offline Point: 203 |
![]() Sendt: 12-Juni-2010 kl. 20:09 |
|
Hej alle,
Er jeg den eneste der har problemer med den digitale tv3 pt? - den analoge kan jeg godt finde, men ved den digitale siger den blot 'intet signal' Det er min kæreste's tv jeg leger med, LG 32LH2000 Frekvens 554000 kHz Symbolhastighed 6875 (kS/s) Modulering 64QAM Det er via kabel-tv fra yousee, den store pakke - alle andre kanaler er tip-tip :) Mvh Malik
|
||
![]() |
||
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4804 |
![]() |
|
Er SV1, SV2 og TCM også "tip-top"?
|
||
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
||
![]() |
||
malke ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-Juni-2007 Sted: Solrød Str., DK Status: Offline Point: 203 |
![]() |
|
Nope - SVT1, SVT2 og TCM er helt døde også :) med "alle de andre kanaler" mente jeg de andre kanaler der skulle omkorigeres ;) Som land har jeg valgt '--' og der er foretaget fuld søgning af kanaler. - skal jeg ind og vælge 'sverige' som land og foretage en ny fuld søgning?
Redigeret af malke - 12-Juni-2010 kl. 22:33 |
||
![]() |
||
dkscan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
![]() |
|
Nu skriver du ikke hvor i landet, vi er, men mangel på lige præcis de kanaler er et kendt problem i hovedstadsområdet, hvis der anvendes for dårlige kabler og stik. Problemet skyldes her indstråling fra DVB-T fra masterne i Hove eller Gladsaxe.
|
||
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information |
||
![]() |
||
![]() |
|
Det drejer sig netop om hovedstadsområdet, nærmere betegnet Bispebjerg?
|
||
![]() |
||
dkscan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
![]() |
|
Så er der næppe tvivl om, at problemet skyldes indstråling fra masten i Gladsaxe.
Årsagen er i de fleste tilfælde for dårlige kabler, stik og fordelere. Se http://digitalt.tv/sadan-sikrer-du-dig-optimale-kabel-tv-signaler hvor der er gode råd at hente. |
||
Per H. Nielsen
||
![]() |
||
![]() |
|
Kablet har ikke plastikhætter.
Har foretaget en ny fuld søgning, men nu finder den hverken SVT1, SVT2, TCM eller TV3 - det gjorde den trods alt før, dog uden signal :(
|
||
![]() |
||
Markh ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-August-2006 Sted: København Status: Offline Point: 317 |
![]() |
|
Hejsa, Det bekræfter sådan set blot at det skyldes indstråling. Skift til et så kort kabel som muligt, og se om det gør en forskel. At kablet ikke har plastikhætter er ikke nødvendigvis tegn på at kablet er af en god kvalitet. Du kan også være uheldig, at det er kablingen i ejendommen, der er modtageligt for indstråling. I så fald skal YouSee fixe det, men du skal selv checke din egen kabling først, da du ellers selv kommer til at betale for teknikerbesøget. |
||
Pioneer KRP-500A, SC-LX90, BDP-LX91, DV-LX50
DVDO iScan Duo XBOX360, PS3 og Wii Audiovector S3 Avantgarde Arreté , SC Avantgarde, K-X Nordost Frey højttalerkabel og Red Dawn RCA interconnect |
||
![]() |
||
![]() |
|
Hej Markh,
Kablet løber godt nok langs vægen, 5-6 meter cirka. Jeg må tjekke med et bedre og kortere kabel en anden dag ![]() - det var dog umiddelbart mega træls, har aldrig oplevet nogen lignende må jeg indrømme
![]() |
||
![]() |
||
Markh ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-August-2006 Sted: København Status: Offline Point: 317 |
![]() |
|
Kender det godt. Bor stort set samme sted som dig (har udsigt mod Bispebjerg). Mit problem skyldtes dog ikke indstrålingen direkte, men at antennekablet lå for tæt på boksens 220V-kabel. Det resulterede i at jeg ikke kunne se lige præcis de kanaler, som du også har problemer med. Du kan prøve at flytte kablet væk fra øvrige kabler, hvis det er en mulighed. Måske var det også værd at stille TV'et ind på en af de kanaler, du ikke kan se, og så checke signalstyrke/BER i TV'ets menu (jeg ved ikke lige hvordan du gør det - der må du checke brugsforvirringen. ![]() |
||
DVDO iScan Duo XBOX360, PS3 og Wii Audiovector S3 Avantgarde Arreté , SC Avantgarde, K-X Nordost Frey højttalerkabel og Red Dawn RCA interconnect |
||
![]() |
||
![]() |
|
Det der sker er, at dårligt afskærmede antennekabler og/eller stik kommer til at fungere som antenne, der fanger signaler fra luften. Det kan så gå galt, hvis der er en kraftig sender i nærheden, der anvender samme frekvens, som bruges i kabelnettet. Det er netop tilfældet med 554 MHz, der i hovedstadsområdet bruges på DVB-T-nettet samtidig med at YouSee anvender samme frekvens til bl.a. TV3. Som med enhver anden antenne betyder placeringen meget for modtagelsen og derfor kan problemet forsvinde, blot kablet flyttes. Dette er dog sjældent en holdbar løsning. Skift til bedre kabler og stik er den korrekt løsning. |
||
Per H. Nielsen
||
![]() |
||
![]() |
|
Mange tak for forklaringen. Så blev jeg da også lidt klogere i dag. ![]() |
||
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |