recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad fungerer 100% med QAM256?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvad fungerer 100% med QAM256?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
rco133 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 14-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvad fungerer 100% med QAM256?
    Sendt: 14-Juni-2010 kl. 17:05
Hej.

Ja, hvad hardware skal jeg vælge, for at være sikker på at få noget der fungerer 100% med QAM256 (og naturligvis QAM64)?

Jeg har i dag to enheder.

Jeg har et ældte Technotrend TT-1500C (PCI kort), som modtager alle QAM64 kanaler i hele frekvens spektret helt uden fejl. Men, når det kommer til QAM256, så er historien en helt anden. Jeg modtager det digitale spejl via Glentevejen i Odense, og de udsender QAM256 i området fra 130 MHz til 244 MHz og 530 MHz til 546 MHz. De lave frekvenser modtages nogenlunde. Det vil sige ca. 5 missing packets i timen (målt med transedit). Men på de høje kanaler vælter det ind med så mange fejl, at man dårligt kan nu at tælle med. Så, jeg må desværre se i øjnene at TT-1500C er totalt ubrugeligt til QAM256.

Den anden enhed er en Hauppauge HVR-930C (USB). Den modtager ligeledes alle QAM64 kanaler uden problemer, og den er meget bedre til at modtage QAM256 kanalerne. Her er ikke forskel på om jeg modtager i det lave eller det høje område. Her kommer der en fejl ca. hvert 3-5 minut.

Jeg har fået målt mit antennesignal, og det ligger et godt stykke over de krævede 60 dBuV. Og jeg har naturligvis dobbelt skærmet kabel og F stik på det hele.

Jeg vil derfor gerne have noget der bare fungerer 100% med både QAM64 og QAM256.

Man kan sige at 1 fejl hvert 3-5 minut ikke er meget. Men det er dælme træls at se på, at hele skærmen pixelerer eller billedet fryser kortvarigt.

Jeg har overvejet en Terratech H5 eller H7, og måske et Terratech Cinergy C PCI HD. Er der nogen der bruger nogle af ovenstående med QAM256 kanaler, og eventuelt kan checke med transedit og se om der kommer missing packets en gang imellem.

På forhånd tak.

Mvh.
rco133

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu