recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Denon AVR-X5200W opgr. med 2*AVI S2000MM eff.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Denon AVR-X5200W opgr. med 2*AVI S2000MM eff.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ldplusse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-August-2006
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 359
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ldplusse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Denon AVR-X5200W opgr. med 2*AVI S2000MM eff.
    Sendt: 13-Marts-2016 kl. 01:17
Jeg kører et 5.1.4 Atmos surround i min bio, men jeg skal have det udvidet til 7.1.4.

Her tænker jeg at der er 2 muligheder.
1: jeg køber en 2*50w forstærker til de sidste surround højtalere.
2: jeg køber en/to forstærker(e) af god og kraftig kvalitet og tilslutter den/dem til mine front højtaler (stereo)

1 er simpelt, men 2 kunne være interessant, da jeg har mulighed for at opgradere kvaliteten.
Tænker også at hvis min Denon ikke skal drive 2 fronter, så har den mere overskud til de andre enheder.

Vil helt klar købe noget brugt, da det jo 'bare' skal være en stereo eller 2 mono blokke, så ikke nogen grund til at de skal være nye.

Har kig på om det eventuelt skal 2 Mono blokke fra AVI model s2000mm (150W, 8ohm).
De ser umiddelbart ud til at have gode reviews.
Men det er en model som har en del år på bagen.

En anden fordel med at bruge effekt til mine fronter, er at jeg for mulighed for noget Dirac Live på disse.
Det Audyssey som er min Denon giver jeg ikke nogen værdi, da jeg kan få det til at lyde bedre med manuel indstilling. 

Hvad siger i, er det vejen frem med sådan et par AVI S2000mm.

Redigeret af ldplusse - 13-Marts-2016 kl. 01:29
Til top
ldplusse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-August-2006
Sted: Ringsted
Point: 359
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ldplusse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2016 kl. 18:57
Er der slet ingen med lidt input.

Kommentare behøves ikke lige specifik være på de AVI forstærkere, men også generalt om hvad der er smartest at vælge som 2 ekstra forstærkere til stereo delen.
Til top
E100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Juli-2013
Sted: Vestsjælland
Point: 255
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2016 kl. 20:23
Du bør starte med at læse i manualen, om du frit kan vælge hvilke højtalere de indbyggede effekttrin skal drive.
Det kan godt være du under alle omstændigheder skal bruge eksterne effekttrin til de ekstra atmos kanaler.
Venlig hilsen E100

Diskret stuebio
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu