|
Ny Receiver og nye højttalere. |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
pipper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 2058 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 27-Februar-2016 kl. 22:23 |
Så gav konen mig lov til at bruge lidt penge på en ny receiver og nye/brugte højttalere.
Men jeg aner ikke hvad jeg skal købe, da en sælger kan bilde mig alt ind ;-) Jeg har følgende nu. Yamaha receiver RX-v595 Dali 104 Dali center baghøjtaler (jamo) Desuden har vi en sonos connect. Men jeg har set på disse to - https://www.hifiklubben.dk/tv-og-hjemmebiograf/hjemmebiorece iver/denon-avr-x2200w--surround-receiver/ http://tapeconnection.dk/product/yamaha-rx-v779-6251/ Er yamaha'en de flere penge værd? Hvilke højttalere kan jeg bruge istedet for mine Dali 104, da jeg gerne vil have dem skiftet? Vil helst ikke over de ca 9000 kr for receiver og højttalere. Højttalerne må gerne være brugte. Til sidst vil jeg gerne spørge om man helt kan droppe sin Sonos connect hvis man vælger en af de to receiver. Jeg har ikke andet Sonos end den. Det eneste jeg bruger den til er at hente musik fra min NAS server. Kan man det med disse to receivere? mvh |
|
![]() |
|
Johnny k ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 25-December-2015 Sted: Dianalund Status: Offline Point: 39 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg ville beholde Sonos, selv om der er air play i receiverne.
Du får kun ca. Halv pris for den så 15-1800kr. Jeg ville tage Yamahaen og så finde et par Dali ikon6 mk2 til den. Jeg har selv ikon 6 og Yamaha og synes det lyder rigtig godt. Men det er jo en smags sag. |
|
![]() |
|
pipper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 2058 |
Tak Johnny.
Hvilket modelnummer har din Yamaha.? Ved du om en receiver er meget dårlige til stereolyd (alm cd lyd), end en decideret forstærker. |
|
![]() |
|
Johnny k ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 25-December-2015 Sted: Dianalund Status: Offline Point: 39 |
Min er en RX-A1050 AVENTAGE. Før den havde jeg en rx-v765 som er forgænger til 779.
Jeg mener ikke der er det store problem i at bruge en receiver til stereo. De lyder ikke så skidt som i starten, da de første surround receivere kom ud. Men jo flere penge man lægger, jo bedre er de jo. HFK har længe sagt at NAD var så godt til stereo også, men jeg er ikke videre imponeret. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |