recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hi-Fi Klubbens surround system til 4993 kroner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hi-Fi Klubbens surround system til 4993 kroner

Besvar Besvar Side  <1 456
Forfatter
Besked
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2015 kl. 09:36
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

"Det skal vel, som udgangspunkt, ikke være nødvendigt med manipulering af lyden."

Det er kun i perfekte rum med højttalere bygget til rummet, at det er unødvendigt, hvis du vil have High end lyd i højeste klasse.
Så jo som udgangspunkt er DSP altid nødvendigt hvis du sætter pris på neutral lydgengivelse.
DSP skal ikke opfattes som en lyd forringelse. Digitale aktive delefiltre, som jo er passive delefiltre langt overlegne på mange punkter, er baseret på DSP.

Nu refererede jeg til en specifik højttaler, der som udgangspunkt, tilsyneladende boostede basgengivelsen ekstremt. En sådan konstruktion kan selvfølgelig forbedres, men den skulle jo fra start af, have været lavet bedre.
En perfekt højttaler er ikke bygget til et specifikt rum, lige udover, et lytterum med perfekt akustik. Det er vel almindeligt anerkendt, at det er lytterummet der har størst indflydelse på lyden, forudsat at højttaleren er konstrueret med neutral gengivelse for øje. Korrektion for opnåelse af perfekt gengivelse underkendes ikke, men der er vel ingen grund til, at købe noget der er konstrueret for dårligt, det var mere min pointe.

Redigeret af JeTex - 21-November-2015 kl. 09:45
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
kaspergn Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaspergn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2015 kl. 10:25
Oprindeligt skrevet af kaspergn kaspergn skrev:

Jeg er blevet tilbudt et sæt fra 2008 bestående af:

1 stk Marantz SR 4002
1 stk Monitor Audio Radius R360
4 stk Monitor Audio Radius R90
1 stk Monitor Audio Radius R180

Samlet salgspris i 2008 var ca 10.000 kroner eksl. standere, der også medfølger. 

Hvad tænker I om det sæt?  Og hvor meget vil I mene, det er værd?
Hej igen,
Er der nogen af jer, der har et bud på, hvad dette system er værd? 
Og om forstærkeren er håbløs bagud eller om den godt kan bruges?
Jeg hælder nemlig umiddelbart til det, da højttalerne er ret diskrete. 
VH Kasper
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2015 kl. 11:03
1500kr for sættet, forstærkeren er gammel og kan stå af. Den har sikkert HD lydformaterne, men mangler ARC, Airplay.

Redigeret af Kampus - 22-November-2015 kl. 11:18
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19566
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2015 kl. 11:17
Forstærkeren er i mine øjne 5-800 kr værd.
Jeg er overbevist om at den ikke brænder af foreløbigt, men foreløbige erfaring med Marantz er at de holder fint.

Så du skal hovedsageligt betale for højttalerne.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2015 kl. 12:07
Sættet spiller godt! Masser af luft og detaljer i forbindelse med musik. SUB'en hjælper med dybden - også i forbindelse med film. Der er selvfølgelig en knap så god bas/mellemtonegengivelse, i den nedre mellemtone/øvre bas, p.g.a. højttalerne har den størrelse de har. R180 gør det fint som center. Og setup'et vil være langt bedre, en tilsvarende kompletanlæg, i prisklassen under 5.000,-

Mit bud vil være 2.000,- for det hele - MAKS. 2.500,-

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2015 kl. 12:10
Vær i øvrigt opmærksom på, at der kun er 2 HDMI-indgange på receiveren!
Og den manglende ARC gør, at det vil kræve en multifjernbetjening, hvis du vil have sambetjening med dit TV, med én fjernbetjening (Tæng/sluk, volumen m.v.).

M.v.h.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaspergn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2015 kl. 18:21
Jeg takker mange gange for jeres hjælp! 
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2015 kl. 19:06
Hvad endte du med at købe?
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaspergn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2016 kl. 20:56
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvad endte du med at købe?
Hej igen,
Beklager den lange svartid. Jeg har været lidt i vildrede, men nu har jeg fået købt.
Jeg var til en "lyttetest" i HiFiKlubben og endte med at købe "storebror"-sættet fra Dali, hvor jeg opgraderede front, center og forstærker. Jeg tænkte, at jeg gerne ville ofre noget mere på at få noget kram, som forhåbentligt skal bruges i mange år.

Så jeg endte med følgende:
Forstærker: Denon AVRX1200W
Front: Dali Zensor1
Center: Dali Zensor Vocal
Side/bag: Dali Zensor Pico
Subwoofer: Dali Sub E9F

Det spiller! :) 
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2016 kl. 21:08
Det var godt du gav dig god tid til at lytte. Og tillykke med resultatet, som jeg tror du blir glad for :)
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaspergn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2016 kl. 15:33
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det var godt du gav dig god tid til at lytte. Og tillykke med resultatet, som jeg tror du blir glad for :)
Det er jeg allerede! :) 
Til top

Besvar Besvar Side  <1 456

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu