|
Hi-Fi Klubbens surround system til 4993 kroner |
Besvar ![]() |
Side <1 456 |
Forfatter | |
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3801 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nu refererede jeg til en specifik højttaler, der som udgangspunkt, tilsyneladende boostede basgengivelsen ekstremt. En sådan konstruktion kan selvfølgelig forbedres, men den skulle jo fra start af, have været lavet bedre. En perfekt højttaler er ikke bygget til et specifikt rum, lige udover, et lytterum med perfekt akustik. Det er vel almindeligt anerkendt, at det er lytterummet der har størst indflydelse på lyden, forudsat at højttaleren er konstrueret med neutral gengivelse for øje. Korrektion for opnåelse af perfekt gengivelse underkendes ikke, men der er vel ingen grund til, at købe noget der er konstrueret for dårligt, det var mere min pointe. Redigeret af JeTex - 21-November-2015 kl. 09:45 |
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
![]() |
|
kaspergn ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 68 |
Hej igen, Er der nogen af jer, der har et bud på, hvad dette system er værd? Og om forstærkeren er håbløs bagud eller om den godt kan bruges? Jeg hælder nemlig umiddelbart til det, da højttalerne er ret diskrete. VH Kasper
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
1500kr for sættet, forstærkeren er gammel og kan stå af. Den har sikkert HD lydformaterne, men mangler ARC, Airplay.
Redigeret af Kampus - 22-November-2015 kl. 11:18 |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19566 |
Forstærkeren er i mine øjne 5-800 kr værd.
Jeg er overbevist om at den ikke brænder af foreløbigt, men foreløbige erfaring med Marantz er at de holder fint. Så du skal hovedsageligt betale for højttalerne. Klaus |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Sættet spiller godt! Masser af luft og detaljer i forbindelse med musik. SUB'en hjælper med dybden - også i forbindelse med film. Der er selvfølgelig en knap så god bas/mellemtonegengivelse, i den nedre mellemtone/øvre bas, p.g.a. højttalerne har den størrelse de har. R180 gør det fint som center. Og setup'et vil være langt bedre, en tilsvarende kompletanlæg, i prisklassen under 5.000,-
Mit bud vil være 2.000,- for det hele - MAKS. 2.500,- M.v.h. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Vær i øvrigt opmærksom på, at der kun er 2 HDMI-indgange på receiveren!
Og den manglende ARC gør, at det vil kræve en multifjernbetjening, hvis du vil have sambetjening med dit TV, med én fjernbetjening (Tæng/sluk, volumen m.v.). M.v.h. |
|
![]() |
|
kaspergn ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 68 |
Jeg takker mange gange for jeres hjælp!
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Hvad endte du med at købe?
|
|
![]() |
|
Hej igen, Beklager den lange svartid. Jeg har været lidt i vildrede, men nu har jeg fået købt. Jeg var til en "lyttetest" i HiFiKlubben og endte med at købe "storebror"-sættet fra Dali, hvor jeg opgraderede front, center og forstærker. Jeg tænkte, at jeg gerne ville ofre noget mere på at få noget kram, som forhåbentligt skal bruges i mange år. Så jeg endte med følgende: Forstærker: Denon AVRX1200W Front: Dali Zensor1 Center: Dali Zensor Vocal Side/bag: Dali Zensor Pico Subwoofer: Dali Sub E9F Det spiller! :)
|
|
![]() |
|
Det var godt du gav dig god tid til at lytte. Og tillykke med resultatet, som jeg tror du blir glad for :)
|
|
![]() |
|
Det er jeg allerede! :)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 456 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |