|
Anbefalinger til ny AV receiver |
Besvar ![]() |
Side <1 567 |
Forfatter | |
JAWA ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-August-2014 Sted: Karlslunde Status: Offline Point: 158 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis man piller låget af recieverne og effektrin så er det nu ikke så mærkeligt. Det er ikke "rocket science" eller high tech at designe en ordentlig effektforstærker. Det drejer sig mest om store transformatorer, kondesatorer og kraftige effekt transistorer og store køleplader altsammen dyre og pladskrævende komponenter. Det er i forvejen utroligt hvor billige de her meget avancerede A/V recievere er og det er fuldstændigt urealistisk at forvendte at de også skal indeholde 11 overdimensionerede effektrin i "HiFI" kvalitet med seperate strømforsyninger. Ikke at min SR7010 ikke spiller udmærket og højt - det gør den bestemt. Ved at tilføje effektrin forbedrer du alt andet også lyden i de andre kanaler da strømforbruget fra recieverens strømforsyning nedsættes og det gavner de resterende effektrin samt også processordelen.
|
|
![]() |
|
JAWA ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-August-2014 Sted: Karlslunde Status: Offline Point: 158 |
Bare som ilustration så prøv at kig ned i en Nakamichi Pa7 fra 90`erne:
http://amp8.com/tr-amp/nakamich/jpeg/pa-70-5.jpg Og det er til 2 kanaler og ikke 11 :O) |
|
![]() |
|
stillersen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1017 |
Jeg har selv ejet elac 247, jeg havde en lx85 spændt foran. Det lød himmelsk, og havde masser af overskud Den er iøvrigt også til salg :)
|
|
![]() |
|
piopakk ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 19-Juli-2010 Status: Offline Point: 48 |
Hvis jeg sætter alle mine HDMI devices i tv'et og sætter en stereoforstærker til mine højtalere. Og fra tv'et sætter et optisk kabel ned i stereoforstærkeren (såfremt den understøtter det, fx Cambridge Audio CXA60/80 har det), alternativt til en ekstern DAC.
Hvordan bliver lyden så, når jeg hører TV/Bluray/spil? I FORHOLD til at sætte alle HDMI devices ind i en AV receiver? Er der forskel i lydkvaliteten. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 567 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |