recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HD Basics, kalibrering og Storm P.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHD Basics, kalibrering og Storm P.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1062
Direkte link til dette indlæg Emne: HD Basics, kalibrering og Storm P.
    Sendt: 25-April-2008 kl. 13:35

Der er mange emner lige nu, som diskuterer billedkvalitet, og jeg har længe tænkt over at lave en "sådan bruger du din HD-Basics"-tråd...
Imidlertid kan jeg ikke selv finde ud af det, så jeg er nok ikke den bedste til det... Mit tv er ikke godt nok til at punge ud til en kalibrering så jeg må klare mig selv, vil ikke køb udstyr til kalibrering, for det ville tage for lang tid at lære at bruge det... så det er et projekt til når jeg løber tør for hobby...

Min tanke er nu, kom ud af jeres huller, og del jeres erfaringer med HD-Basics... helt konkret er det (tror jeg) lykkes mig at få en bedre balance af farver, men da jeg skulle til at justere på kontrast blev jeg lidt forvirret, for jeg syns ikke det havde den store indvirkning på mine grønne og røde, men det havde en kæmpe indflydelse på den blå farve der er i min xbox menu, meget sært, for nu er jeg jo lidt forvirret over hvordan det er meningen at den skal se ud... når jeg kigger på farverne i HD-basics kan jeg ikke umiddelbart se den store indflydelse på de blå, og jeg kan da især ikke finde ud af at bruge det lille stykke pap, med farvede papir indlæg til noget fornuftigt (syns der bliver næsten helt ensfarvet uanset hvad jeg kigger på hvornår)

Så ud af buske gæve gutter :-)

Nåja, og er der en måde hvorpå man uden midler kan måle hvilken farvetemperatur hvid man har fat i? det duer vel ikke at holde et stykke papir op ved siden af skærmen...

Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3
Hjemmebio
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2008 kl. 13:48
Oprindeligt skrevet af fumper fumper skrev:

Nåja, og er der en måde hvorpå man uden midler kan måle hvilken farvetemperatur hvid man har fat i?

Nope.

det duer vel ikke at holde et stykke papir op ved siden af skærmen...

Nix, den vil have en farve der er stærkt påvirket af det lys du lyser på papiret med, og "hvidt" papir kan have mange forskellige farver.

Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2008 kl. 14:08
Det regnede jeg heller ikke med at der var... jeg må bare pusle videre, men kan ikke forstå hvis alle bare syns hd-basics var supernemt at komme igennem... måske er det bare mig der ikke forstår hvad der foregår, men jeg sad og lyttede intenst til instruktionerne... men selvom jeg ikke helt har fattet at bruge den endnu, er jeg alligevel glad for den, der er et dejligt indblik i arbejdet med at justere farver og lign.
Hjemmebio
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2008 kl. 14:11

Det regnede jeg heller ikke med at der var... jeg må bare pusle videre, men kan ikke forstå hvis alle bare syns hd-basics var supernemt at komme igennem... måske er det bare mig der ikke forstår hvad der foregår, men jeg sad og lyttede intenst til instruktionerne... men selvom jeg ikke helt har fattet at bruge den endnu, er jeg alligevel glad for den, der er et dejligt indblik i arbejdet med at justere farver og lign.

Du skal betragte den som en støtte, mere end en fix-og-færdig løsning hvor du starter i den ene ende, og når du så er igennem så er du færdig og kan lægge skiven væk.

Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2008 kl. 14:31

Jeg ser udelukkende på det som en oplevelse udi hvor meget man selv kan påvirke billedet i positiv retning..

mit problem er når jeg kommer til det punkt hvor jeg har noget der er markant forskelligt med 2 indstillinger på 1 input og jeg ikke ved hvordan det skal se ud... jeg har ikke HD-basics på BÅDE HD-dvd og Bluray

Hjemmebio
Til top
karkov Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-December-2007
Point: 469
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2008 kl. 20:19