recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 2 subs, jeres erfaring?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

2 subs, jeres erfaring?

Besvar Besvar Side  <1 101112
Forfatter
Besked
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2016 kl. 10:24
OK. Sad og skimmede lidt i avp18 manualen. Kunne faktisk ikke se hvor mange volt den outputter? Har målt lidt på min Yamaha og den kan i hvert fald give 2V ved 0db på mastervolume, men der er self. subtrim som man kan skrue ned for, så det går nok med 2v max på indgangen. 0,9V ud er godt nok sølle. Det er ikke engang nok til alle consumer amps. Klart værd at have in mente hvis man vil have en sub med separat amp, specielt hvis det er en pro-amp.

EDIT: Kan man ikke lave noget hekseri med DSPen. Den har jo fire udgange. Hvis man kopierer udgangene to og to men vender fasen 180 grader på den ene, så har man "vupti" lavet to u-balancerede indgange om til to balancerede udgange med 1,8V? Så kan man køre de fleste pro-amps på den u-balancerede minidsp.

Redigeret af Trumle - 15-Januar-2016 kl. 10:35
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2016 kl. 10:25
Oprindeligt skrevet af HenrikStevn HenrikStevn skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Oprindeligt skrevet af Berdel Berdel skrev:

Og jo, den der kurve kan du bruge LANG tid på at finjustere :-)
Når først man har justeret efter JBL Synthesis's target kurve, så er man færdig med at finjustere :) 

Er det den samme som Brüel & Kjærs anbefalede kurve?

Altså +3dB ved 100Hz, faldende til 0dB ved 2KHz og -3dB ved 20KHz?
Den har jeg har fået anbefalet mange steder fra, og det skulle ikke ændre mig hvis JBLs kurve er nærmest identisk. Det skulle være den mest foretrukne justering i forhold til oplevet lydkvalitet.

Nedenstående er den Synthesis (og jeg) bruger:

Til top
HenrikStevn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Februar-2014
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikStevn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2016 kl. 12:24
Jo, den ligner godt nok meget. Let faldende fra 100Hz, midpunkt omkring 2KHz og faldende jævnt til 20KHz. Der må jo være noget om det :-)

Oprindeligt skrevet af Trumle Trumle skrev:

OK. Sad og skimmede lidt i avp18 manualen. Kunne faktisk ikke se hvor mange volt den outputter? Har målt lidt på min Yamaha og den kan i hvert fald give 2V ved 0db på mastervolume, men der er self. subtrim som man kan skrue ned for, så det går nok med 2v max på indgangen. 0,9V ud er godt nok sølle. Det er ikke engang nok til alle consumer amps. Klart værd at have in mente hvis man vil have en sub med separat amp, specielt hvis det er en pro-amp.

EDIT: Kan man ikke lave noget hekseri med DSPen. Den har jo fire udgange. Hvis man kopierer udgangene to og to men vender fasen 180 grader på den ene, så har man "vupti" lavet to u-balancerede indgange om til to balancerede udgange med 1,8V? Så kan man køre de fleste pro-amps på den u-balancerede minidsp.

Alternativt kan man bare købe den balancerede udgave, den er ikke så meget dyrere, og kan levere 2V per output.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 101112

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu