|
Yamaha RX-V779 og fremtidsbehov |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
LudoDK ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 13-Februar-2009 Status: Offline Point: 14 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 25-December-2015 kl. 20:27 |
Hej alle
Jeg kom til at købe en Yamaha RX-V779 under Black Friday. Det gik lidt stærkt, og idet jeg har haft travlt, er den ikke blevet pakket ud endnu. Jeg er blevet lidt i tvivl, om den opfylder mine fremtidsbehov. Min kone og jeg skal bygge hus om et par år, og vi vil gerne have indbyggede højttalere fra f.eks. Hifi-klubben og et system til at spille i de forskellige rum. Jeg har kigget kort på Heos. Hifi-klubben kendte ikke receiveren. De anbefaler Denon. Jeg skal bruge den til surround sound til hjemmebiografen og til musik i huset. Før jeg pakker Yamaha'en ud, vil jeg høre, om jeg i stedet bør købe en anden receiver for fremtidens skyld. Er der nogen, der kan hjælpe?
Redigeret af LudoDK - 25-December-2015 kl. 20:30 |
|
![]() |
|
Johnny k ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 25-December-2015 Sted: Dianalund Status: Offline Point: 39 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej.
Du behøver ikke være ked af du fik købt den Yamaha. Den er kåret til bedst i test hos lyd og billede, samt jeg har haft forgængeren rx-v765 som har virket upåklageligt i 6 år. Nu har jeg en Yamaha Aventage rx-a1050 receiver. Sjovt nok kender de i HFK aldrig noget til mærker de ikke selv forhandler. Men de store mærker har de samme løsninger som HFK sælger. Men Yamaha har selv hele multirums paletten som de kalder musiccast. Kig hos av-connection og nbradio.dk Jeg er selv ved at smide sonos på porten og gå til en ren Yamaha løsning. Og der er andet end det HFK sælger. Jeg handler selv der, men det er ikke alt de sælger jeg synes er godt. Jeg har Dali og Yamaha og de passer godt sammen, synes jeg. Vh Johnny |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19567 |
Uanset, hvad du vælger nummer det dybt forældet inden i er færdige med huset. Få den fundet frem nu og kom i gang med at bruge den - det bliver i glade for.
Klaus |
|
![]() |
|
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
Jeg er nu ikke så sikker på at jeg ville vælge en yamaha receiver over sonos til multi room. Specielt ikke hvis der skal streames forskelligt indhold til forskellige rum samtidig. Appen understøtter heller ikke dynamiske playlister, hvilket er en pestilens.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Øh nå? Citat Yamaha: Stream samme eller forskellig
musik til de forskellige rum Afspil den samme sang i flere rum, eller spil forskellige sange i forskellige rum. Med MusicCast kan du vælge frit og nyde musik overalt i dit hjem. Uanset om du lytter fra din smartphone, Og hvad mener du med "understøtter ikke dynamiske playlists"? M.v.h. Redigeret af Henrik B. - 26-December-2015 kl. 01:05 |
|
![]() |
|
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
Jeg tror kun det virker hvis man køber de specielle musiccast højttalere. Det var derfor jeg skrev at jeg nok ikke ville vælge en yamaha -receiver- over sonos til multi room.
EDIT. Jeg spiller min musik fra server. Når jeg vælger en sang fra et album, så spilles musikken fra det nummer og frem. Det er godt nok hvis man vil høre et helt album, men hvis man kun vil høre tre sange fra det ene album, to fra et andet og fire fra det tredje, så kan det ikke lade sig gøre, for hver gang man vælger et nyt nummer går det i gang med at spille med det samme frem for at komme bag i køen. Det er det samme som anmelderen piver lidt over i 779 anmeldelsen på "lyd og billede". Redigeret af Trumle - 26-December-2015 kl. 01:57 |
|
![]() |
|
Johnny k ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 25-December-2015 Sted: Dianalund Status: Offline Point: 39 |
Sådan virker det jo også på deezer.
Jeg hæfter mig også ved at Sonos, ifølge HFK ikke kan udnytte de højopløste formater. Men hvis de ikke kan det, hvorfor så forsøge at sælge sig på at kunne via Apple Music? Sonos appen er også pænt irriterende med at du skal være i appen for at skrue op og ned, lukker ikke for musik når telefonen ringer samt man kan ikke skifte nr. fra låst skærm. Man har en max. antal numre man må skifte inden for et tidsrum, ellers er man låst ude et stykke tid. Men ja, playliste systemet virker godt hos Sonos Alt dette kan Yamahaen ved afspilning via AirPlay. |
|
![]() |
|
Ja der er også ulemper ved andre måder at gøre det på. Hvad der er den bedste løsning kommer an på hvad det skal bruges til og hvordan. Min anke i forhold til Yamaha receiveren var sådan set bare at den ikke understøtter flere samtidige streams og at playlisten er meget primitiv. Man kan da også kun køre en airplay stream af gangen. Synes også at have lagt mærke til at den insisterer på at starte en airplay stream i zone 1?
Redigeret af Trumle - 26-December-2015 kl. 09:56 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |