recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - beslag til højtalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

beslag til højtalere

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
HenrikStevn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Februar-2014
Status: Offline
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikStevn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2016 kl. 21:18
Ingen, hvis de er i samme position og gjort godt fast.

Hvis du har trægulve og murstensvægge kan de måske sætte en lille anelse mere vibration i gulvet, men det er virkelig ikke nogen stor forskel, med mindre man har meget gyngende gulve.
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-November-2008
Point: 1008
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2016 kl. 22:09
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Nu har jeg lige tjekket højtalerne og der er jo huller bagpå til beslag. Det havde ikke ikke lige lagt mærke til.
Overvejer om jeg skal hænge fronterne op og lade baghøjtalere stå på mine standere eftersom der faktisk ikke er så meget plads at hænge dem op på pga en dør.

Kan nogen kommentere på hvilken betydning det vil have for lyden ar hænge fronthøjtalerne op kontra at have dem stående på standere?

Har du evt. Overvejet om det er muligt at montere dem i loftet?

Du skriver ellers bare, hvis jeg kan hjælpe med noget:-)
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 3728
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2016 kl. 22:17
Har slet ikke overvejet loftet men tror ikke dette er en mulighed.
Har lige læst i manualen til højtalerne at de helst skal vinkles mod lytteposition og helst placeres i ørehøjde.

Så hvis de skal hænge på væggen skal det være med mulighed for at vinkle dem. Jeg tror jeg starter med standere til både fronter og baghøjtalere og ser hvordan det går:)
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2016 kl. 22:42
Er det fordi at du skal have atmos?
Mvh.

Vilstrup
----------------
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2016 kl. 22:54
Jeg ville nok nappe disse
https://www.hifiklubben.dk/tilbehor/hojttalertilbehor/vm-acoustics-w0.5-vagbeslag-til-hojttaler/

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2016 kl. 22:54
Jeps. Har lige nu 7.1.2 og om kort tid 7.1.4:)

Men pga den dør jeg har på min bagvæg har jeg ikke mulighed for at montere højtalere direkte på den væg. Så baghøjtalere skal enten være på en stander eller hænge på sidevæggene bag lytteposition og vinkles mod denne.
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2016 kl. 23:04
Aha yes, så giver det god mening. Så skal du ikke have baghøjttalerne op under loftet, så skal de være i øre højde. Det var bare mig som troede at, du ikke havde atmos:-)

Jeg er en af de få som ikke er på atmos vognen:-)
Jeg får nemlig monteret mine s150t under loftet og vinklet ned imod lyttepositionen:-)
Mvh.

Vilstrup
----------------
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2016 kl. 23:13
Arh jamen nu gjorde jeg heller ikke opmærksom på det, det kan jeg godt se havde gjort det lidt nemmere ar hjælpe hvis jeg havde oplyst det:)

Glæder mig til jeg får koblet højtalerne til i løbet af ugen. Atmos virker godt nok til at være fedt:)
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2016 kl. 23:26
Haha fedt, det er godt at glæde sig:-)

Jeg glæder mig også til at få gang i min bio, men det kommer stille og roligt tættere på målet:-)
Mvh.

Vilstrup
----------------
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu