recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mangler TV3? (Yousee+DVB-C) - Problem løst -
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMangler TV3? (Yousee+DVB-C) - Problem løst -

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2010 kl. 11:36
Oprindeligt skrevet af MarcusL MarcusL skrev:

Jeg er den ellers glade ejer af en Panasonic U20 plasmaskærm. Derudover har jeg Yousee. Jeg kan fint modtage de fleste digitale kanaler, dog med undtagelse af TV3 samt 3Puls. TV3+ går dog fint igennem...

Hvis vi er ude i svagt signal eller forstyrrelser på enkelte frekvenser, så må du mangle langt flere kanaler. Hvis TV3 er væk vil SVT1 og SVT2 også mangle, da de sendes på samme frekvens.
På samme frekvens som 3Puls sendes også: TCM, 2Film, 2Sport, Nickel, BBC W, VH1 og DisnXD.
Overstående gælder for net 150/151.
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
MarcusL Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-December-2010
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2010 kl. 12:01
Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

@ Marcus

Det kan sagtens være at dit tvsignal er for svagt. Jeg har selv en gang i mellem problemer med at modtage TV3 på yousees net (150).  Mit signal er så lavt at der er lige på kanten at det kan lade sig gøre og en gang i mellem går det galt. Jeg kan se i min youseeboks at signalet er svagt.

Det er langt fra altid nok at skifte antennekablet. Særligt hvis det ikke er ret langt. Husk bare at det ikke er nogen god ide at have T-stykker eller lignende på kablet. Hvis kablet sidder direkte i dåsen og ubrudt videre til dit TV så skal det virke.
Vær opmærksom på at der kan være din egen eller ejendommens  tvnetværk der er synderen alt efter hvordan du bor. Hvordan yousee forholder sig til det skal jeg ikke kunne sige.

MVH
tvkartoffel
Tak for svar Smile
Det lyder til at, TV3 m.v. er svær at fange medmindre man har perfekt signal?
Jeg kunne nemlig også forstå problemet, hvis jeg havde samlinger eller ligende som kunne forringe signalet, men jeg har kablet direkte fra stikket og i TV'et.
- Jeg må som sagt prøve at foreligge problemet for Yousee igen.

Marcus .
Til top
MarcusL Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2010 kl. 12:04
Oprindeligt skrevet af dkscan dkscan skrev:

Jeg er den ellers glade ejer af en Panasonic U20 plasmaskærm. Derudover har jeg Yousee. Jeg kan fint modtage de fleste digitale kanaler, dog med undtagelse af TV3 samt 3Puls. TV3+ går dog fint igennem...

Hvis vi er ude i svagt signal eller forstyrrelser på enkelte frekvenser, så må du mangle langt flere kanaler. Hvis TV3 er væk vil SVT1 og SVT2 også mangle, da de sendes på samme frekvens.
På samme frekvens som 3Puls sendes også: TCM, 2Film, 2Sport, Nickel, BBC W, VH1 og DisnXD.
Du har helt ret! Jeg mangler også SVT1 og SVT2. De andre har jeg umiddelbart ikke lagt mærke til, men det kan jo ligeså godt betyde at de ikke er der.  Nu var TV3 og 3Puls bare de første jeg lagde mærke til manglede og skrev kun dem. Smile

Marcus .
Til top
volleborg Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 20-Juli-2006
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2010 kl. 12:15
Og antennestikket sidder godt fast i begge ender? Jeg har til tider selv et problem med TV3, SVT1 og SVT2 mv, hvor jeg så skal dreje lidt på antennestikket bag på tv'et for at få god kontakt og signal igen.
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Point: 1755
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2010 kl. 12:44
Kan heller ikke se Tv3 på dvb-c. Kan se den i analog. Kan ikke engang finde Tv3 når jeg søger efter kanaler digitalt. Hvis jeg smider ledningen ned i YouSee samsung  boksen kan jeg lige finde kanalen, men kan ikke se den. 

Har snakket med yousee for lang tid siden, og jeg skulle prøve at flytte rundt på alle mine enheder under tv'et, da de påstod det var dem der lavede støj i det... Hvis de skulle sende en tekniker, så skulle jeg selv betale, hvis han syntes det var selvforskyldt med en fx. dårlig ledning, eller forkert placeret tv / boks - whatever. Og det gider jeg sgu ikke for at kunne se Tv3.

Men det er hamrende irriterende. Må vel bare leve med at Tv3 er lagt dumt, og nogle ikke kan se den.
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2010 kl. 12:54

Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Kan heller ikke se Tv3 på dvb-c. Kan se den i analog. Kan ikke engang finde Tv3 når jeg søger efter kanaler digitalt. Hvis jeg smider ledningen ned i YouSee samsung  boksen kan jeg lige finde kanalen, men kan ikke se den. 

Så er problemet måske ikke internt men externt, og kan skyldes indstråling fra Terrestiske sendere, så den kan være i de kabler der leverer signalet og ikke nødvendigvis i dine egne kabler. Løsning: Undersøg om andre har problemet, hvis ja, så henvendelse til udlejer/administrator, som så vil kontakte Service.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2010 kl. 12:55
Der er ingen tvivl om, at problemet skyldes indstråling fra antennebaseret tv.
De to frekvenser, der er problemer med (554 MHz og 714 MHz) er begge blandt dem, der bruges til antennebaseret tv sendt fra masterne i Hove og Gladsaxe.

I langt de fleste tilfælde skyldes problemet dårligt afskærmede kabler og/eller stik. Desværre er det ikke altid en garanti at gå ud og købe færdige kabler til en formue.  Der er flere eksempler på, at disse heller ikke fungerer ordentligt.

Problemet kan også skyldes YouSee's del af installationen. Der er eksempler på, at f.eks. ældre stikdåser ikke er ordentligt afskærmede.

Hvis man er i tvivl, så vil jeg anbefale, at man anskaffer et kabel hos YouSee og forbinder sit tv direkte til stikdåsen med dette. Hvis dette ikke virker, så er det tid for en tekniker.

Redigeret af dkscan - 12-December-2010 kl. 12:56
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Point: 1563
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2010 kl. 17:07

Oprindeligt skrevet af dkscan dkscan skrev:

Du har helt ret! Jeg mangler også SVT1 og SVT2. De andre har jeg umiddelbart ikke lagt mærke til, men det kan jo ligeså godt betyde at de ikke er der.  Nu var TV3 og 3Puls bare de første jeg lagde mærke til manglede og skrev kun dem. Smile

Marcus .
Jeg har for mindre end 2 timer siden hjulpet min far med præcis samme problem - manglende TV3, SVT1 og SVT2.
Udskiftning af hans std. skrammel antennekabel til det Yousee leverede sammen med boksen løste problemet og alle 3 kanaler virker nu som de skal.
Men hvis du netop har et kvalitetskabel, må støjen komme ind et andet sted.

Har du egentlig forsøgt med et andet, godt antennekabel, dit superkabel kan jo være defekt ?
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
MarcusL Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2010 kl. 18:31
@ Jesper

Nej, det har jeg ikke, men det kan selvfølgelig godt være problemet.

- Såfremt det ikke løser problemet, vil en signalforstærker kunne klare sagen?

Marcus .

Redigeret af MarcusL - 12-December-2010 kl. 18:32
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Point: 1563
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2010 kl. 18:41

@ Jesper

Nej, det har jeg ikke, men det kan selvfølgelig godt være problemet.

- Såfremt det ikke løser problemet, vil en signalforstærker kunne klare sagen?

Marcus .
Hvis du kun har 1,5 meter fra antennestik til TV, vil en forstærker ikke hjælpe, der kan ikke tabes så meget signal på så kort et kabel.
Så hvis du får afprøvet et andet, fornuftigt kabel og stadig har problemer, må problemet ligge i stikdåsen eller forsyningvejen til den.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
MarcusL Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2010 kl. 15:46
Jeg synes lige, at jeg skylder en update på mit problem. Yousee har været ude og måle mit signal. Det viste sig at være stikket i væggen der var problemet, hvorfor de skiftede det u/b. Det tog 15 min., og nu spiller det hele, og jeg kan tage TV3, SVT1 og SVT2 digitalt Big smile

Marcus .
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu