|
Lord Of The Rings Extended Edition kvalitet? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Jimmbo ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-August-2007 Sted: Risskov.. Status: Offline Point: 1966 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 19-December-2011 kl. 14:04 |
Hej
Jeg har overvejet, om jeg skal bytte mine Lord Of The Rings Extended Edition DVD'er ud med Blu-rays. Men efter jeg var inde på http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1168342 så jeg at filmenes kvalitet ikke er ret gode. Er der nogen af jer der ejer hele serien på blu-ray, der kan fortælle mig om kvaliteten på filmen er piv ringe, eller om den er værd at anskaffe sig. |
|
TV: Panasonic TX-P42G10E
Medier center: Popcorn Hour A-200 BD: Playstation 3 slim 320 GB Forstærker: Marantz SR6005 F-højtaler: DLS R66 C-højtaler: DLS RC55 B-højtaler: KEF 2005 SUB: KEF PSW2000 |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12348 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bortset fra etteren er kvaliteten RIGTIG GOD til absolut referencekvalitet.
Problemet med den første film er, at den hele vejen igennem har fået et grønt skær. Man kan ikke rigtig finde ud af, om det er noget Peter Jackson har godkendt, eller ej, men anderledes ser det ud, og siden det ikke går igen i alle tre film, så er det godt nok lidt underligt. Filmen ser stadig rigtig fin ud, men det er godt nok spøjst, at man har givet det et grønt skær. Nogle går helt grassat over det, mens andre hævder at det ikke er der, men det er der helt sikkert, på samtlige forlængede udgaver. Det stoppede ikke mig fra at se og nyde alle tre forlængede udgaver, men jeg kunne godt mærke, at etteren så anderledes ud. Især da jeg kom videre til film nummer to, hvor det bare fornemmedes mere korrekt. Jeg synes det er ærgerligt, at hvad der skulle have været den definitive udgave af den vigtigste filmtrilogi i 30 år, skulle få sådan en imperfekt BD-udgivelse. Redigeret af Naiera - 19-December-2011 kl. 14:18 |
|
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon |
|
![]() |
|
Stampe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Januar-2004 Status: Offline Point: 2406 |
Hvor ser du det henne? To af dem står under Placement Holding, hvad det så end betyder. At den første står som copper er svært at forså, når man læser had der ellers skrives
For en mere seriøst gennemgang læs her: http://www.thedigitalbits.com/reviewshd/bdreviews061411.html
Her er hvad der står om billedkvaliteten af den første film:
The most important thing to know here is that the HD image quality for this film is vastly improved from the Theatrical Blu-ray. It's actually a new presentation, remastered from the film's original 2K digital files. In fact, it's breathtaking. There are significant gains in fine detail and overall contrast. The image is delicately textured and refined. You can actually see the very light grain structure of the image, which results in a far less digital and far more film-like presentation. Contrast is excellent, with deep, true blacks. Colors are pleasing too, Der er også en kommentar til valget af farvepaletten til film 1. Man kan være enig eller ej - jeg er ikke enig,
Så den extended bb er bedre end theatrical og den var altså bedre end dvd'en.
Så du kan trygt købe bd-box-settet, det er langt bedre end dvd'erne.Redigeret af Stampe - 19-December-2011 kl. 14:26 |
|
![]() |
|
Jimmbo ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-August-2007 Sted: Risskov.. Status: Offline Point: 1966 |
Efter hvad der står på avsforum.com så skulle 1'eren være bedst kvalitet. Mens 2 og 3 skulle være sølv. Først af alt, så undre jeg mig over, at film som dem ikke ligger i toppen. Men det grønne skær? Det lyder da alligevel bizart. Jeg må se om jeg kan få fat i filmen først, så jeg kan se om jeg bliver idiot af at se på det. For så det nogle triste penge at smide ud. Hvordan er det med lyden? Er den blevet bedre? ![]() EDIT: Det er åbenbart 3'eren der er den gode kvalitet. Redigeret af Jimmbo - 19-December-2011 kl. 14:42 |
|
Medier center: Popcorn Hour A-200 BD: Playstation 3 slim 320 GB Forstærker: Marantz SR6005 F-højtaler: DLS R66 C-højtaler: DLS RC55 B-højtaler: KEF 2005 SUB: KEF PSW2000 |
|
![]() |
|
Det kunne godt være, at man skulle give det en chance til januar. ![]() |
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |