|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |||
hyldig87 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 473 |
![]() Sendt: 21-December-2007 kl. 06:32 |
||
Hey hey
Jeg læste for nyligt nogle af Ottos indlæg omkring forskel i afspillere, RGB & YCbCr signaler ( http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=32147& PN=1), yderst interessant læsning, og gav mig lyst til at lege lidt med PS3 indstillingerne igen (havde nærmest glemt dem :P) Kan jo så se at på PS3 ( mener os at ha set det på andre DVD afspillere) at man kan vælge imellem RGB og YPbCB/YPrCr signal på HDMI ved Blu-ray og DVD. Hvad er forskellen, i må meget gerne også blive tekniske, hvis i gider beskrive. Og hvad er mest korrekt, hvis der er et nemt svar på det? En lidt anden ting er sætte "RGB fuld rækkevidde (HDMI)" til "Begrænset" og "Fuld". Hvad er dette? Har det noget med farve rækkeviden at gøre eller hvad? Da jeg sad og legede med det tidligere kunne jeg nemlig ikke få mit TV til at vise BlackerThanBlack på DVE DVD'en når det var sat til "Fuld". Derimod kunne jeg godt få vist BlackerThanBlack når det er sat til "Begrænset". Sys at det påvirkede billede på den måde at alting blev væsentligt mørkere når den var sat til "Fuld" Er jo ikke interesseret i at se BlackerThanBlack, vil justere det til at være det væk. Men er jo interesseret i at PS3 & TV behandler signalet bedst muligt. Der er os den indstilling der hedder "Y Pb/CB YPr/Cr Superhvid (HDMI)" Hvad gør denne funktion, kunne læse mig frem til et andet sted at det vidst ikke alle TV der kan benytte dene funktion. Virker det på PX70, og hvad gør det? Den sidste funktion... "Cross Coler reduktionsfilter" er også en indstilling som findes på PS3, had er dette, sys umilbart ikke jeg kan se en forskel når det er slået til eller fra. Og sidste spørgsmål, hvilke indstillinger har i andre med PX70 & PS3, fundet frem at være bedst? Og når jeg siger bedst, mener jeg den mest korrekte billede gengivelse. Redigeret af hyldig87 - 21-December-2007 kl. 07:58 |
|||
![]() |
|||
Damgaard ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-Maj-2005 Status: Offline Point: 68 |
![]() |
||
Hej! Er ligeledes interesseret i dette spørgsmål.. Håber nogen vil svare.. Vil der i øvrigt altid være "hakken" ved panorering? Sidder og ser en fodboldkamp i 720p fra PS3 til PX70, og kan ikke afgøre om det er konverteringen af filen, der giver disse problemer, eller om det skyldes at en sådan kamp er optaget i en for lav framerate?
|
|||
![]() |
|||
Ophørt ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 13-Marts-2008 Sted: Nord Falster Status: Offline Point: 1196 |
![]() |
||
Jeg ved intet om ps3.
Men YPb/CB Ypr/Cr,eller Y/C som det osse forkortes. er den amerikanske RGB standart som vi her i europa har scart. Men Y/C, var det første men kunne køre prograssiv scaning i. Og lige ledes, kan det osse bruges til at vise 720p men dog kun 1080i, pga. den er analog så kan det klare den høje bitrate, som HDMI kan. |
|||
![]() |
|||
Blade ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 127 |
![]() |
||
Her er noget om RGB som du kan få noget ud af hvis du læser Ottos indlæg som du selv henviser til.
|
|||
![]() |
|||
hyldig87 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 473 |
![]() |
||
Tak for linket, så blev jeg da klogere!
Men jeg er stadig i tvivl om hvad der er den den mest korrekte indstilling til PX70. Det kommer jo anpå hvordan PX70 håndtere signalet, som otto skriver:
Jeg bruger begrænset på min PS3, så kan forstå PS3 sender RGB-outputsignaler som i området 16 til 235 der, spørgsmålet er så hvad PX70 gør... og hvad det gør hvis man vælger RGB full og det ligger i området 0 til 255 fra PS3. EDIT: og fik læst lidt videre i det som Otto skrev, noget andet der åbenbart os har betydning er:
Redigeret af hyldig87 - 03-April-2008 kl. 01:51 |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |