|
Tastatur til to computere |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | ||
dumb ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Oktober-2008 Sted: Aalborg,Denmark Status: Offline Point: 439 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hvis du er 100% sikker på at du KUN skal dele tastatur mellem 2 computere, og ikke skærm, mus, lyd eller andet. Så er der ingen grund til at smide penge efter en "fuld" KVM switch. Du kan nøjes med sådan en her: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=593682
Jeg har dog ingen personlig erfaring med den, men den ser ud til at opfylde dit ønske og så er den billig :)
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 30 ![]() -- ![]() Oprettet: 17-Juli-2013 Status: Offline Point: 1328 |
|
Jeg er ikke 100% sikker, at det kun er tastaturet, jeg vil dele med to computere. - Jeg har været inde på compumail. Det ender med næsten 500 kr., hvis jeg køber den jeg har linket til. - 500 kr. er en del, hvis jeg er usikker på maksimal udnyttelse. |
||
![]() |
||
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4272 |
|
Kan være jeg overser noget, men et tastatur til hver computer?
|
||
![]() |
||
Prospect ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2008 Sted: Ølstykke Status: Offline Point: 783 |
|
Hvad overvejer du ellers at skifte imellem de to computere ? |
||
![]() |
||
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2409 |
|
Jeg tror nu ikke det er det det handler om. Jeg tror det handler om, at problemstillingen ikke er specielt veldefineret. Bevares, et tastatur til to computere er nemt, det hedder en kvm switch, the end. Det er allerede blevet sagt og bim bam busse, det var den tråd... ....MEN det kan jo sagtens tænkes at du ville få nogle andre og måske mere spændende svar hvis du formulerede hvad du helt konkret gerne vil have løst. Hvad er scenariet? Har du en server stående ved siden af din stationære pc og vil gerne kunne nøjes med et tastatur på skrivebordet? Har du to maskiner med world of warcraft og nu vil du gerne have sendt præcis samme tastetryk til begge maskiner samtidigt? Er det noget med at du har et mediecenter sluttet til tv'et inde i stuen og nu kunne det være fedt at sidde ved skrivebordet og styre slaget derfra uden at behøve et ekstra tastatur? Eller er det noget helt fjerde? Du har naturligvis ingen oplysningspligt, men jo mere detaljeret du beskriver dit setup og det du drømmer om at kunne, des større er chancen for at folk på forummet kan byde ind med en smart løsning. Måske er det du ønsker noget der kan løses smart og billigt med en app til din telefon eller hvad ved jeg, men fordi du ikke har fået ideen endnu har du måske låst dig fast på at det er et tastatur til to maskiner der er eneste vej frem? Jeg har før haft udtænkt nogle temmeligt indviklede konstruktioner og når jeg så har vendt problematikken med folk her på forummet fået supersimple alternative bud, sådan den der "doh, hvorfor hulen tænkte jeg ikke på det?!?" ![]() |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 30 ![]() -- ![]() Oprettet: 17-Juli-2013 Status: Offline Point: 1328 |
|
Det er blevet til omrokering - den ene computer skal muligvis bruges som mediecenter til tv.
Tråden er hermed afsluttet for mit vedkommende! |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |