|
Denon Receiver og LG TV - HDMI-CEC problem |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
mwthrane2 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Januar-2015 Sted: Danmark Status: Offline Point: 100 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 23-December-2015 kl. 17:31 |
Hej
Jeg har en Denon AWR1100X og et LG 49UF772V TV. Til receiveren har jeg tilsluttet en PC. Når jeg trykker på HDMI2 på tv remoten så skifter TV'et til HDMI2, men receiveren bliver på TV audio, den skifter ikke til HDMI2 som PC'en sidder på. Hvordan får jeg dne til det? Fra TV til receiver sidder der 1 HDMI kabel i HDMI ARC porten. Nogle forslag? Jeg har prøvet sluk og tænd i en million konbinationer og tænd/sluk for simlink og hva har vi. Pft. |
|
![]() |
|
Bconrad ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2006 Sted: Ry Status: Offline Point: 616 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det tror jeg ikke du kan få den til. Jeg har en Denon x2000 som også styres via tv fjernbetjening.
Når Jeg bruger mit mediecenter (Mac) så benytter Jeg min Logitech fjernbetjening som jeg har indstillet så den slår receiver om på den ønskede indgang. |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
TVet kan selv skifte til TV Input på Reciver, når du vil have lyd fra det over SR, men din PC kan ikke selv skifte til det Input den er på, medmindre at den har CEC. Så det skal gøres manuelt, men lyd kan du så få fra den via TVet,som jo selv skifter til HDMI TV In på Reciveren. Har du PCen tilsluttet Reciver, skal du på den også selv skifte til det Input den er på, så der er lyd fra den på SR og billede på TVet. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
Sæt pc til hdmi 2 på tv. Klaus |
|
![]() |
|
Bconrad ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2006 Sted: Ry Status: Offline Point: 616 |
Så kan man måske løse det med at købe en pulse eight hdmi cec adapter. Men det kan vel give noget rod hvis flere enheder forsøger at styre forstærker på samme tid.
Jeg ville gå efter en multi fjernbetjening, så alt kunne styres med en fjernbetjening. Hvilket jo selvfølgelig gør at du bruger din pc til noget som en fjernbetjening kan styre |
|
![]() |
|
Hvis man sætter pc direkte til tv, så ét man vel begrænset af at de fleste tv kun kan sende stereo ud til receiver fra eksterne kilder.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
Korrekt, men det er den eneste måde man kan gøre det på.
Klaus |
|
![]() |
|
mwthrane2 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Januar-2015 Sted: Danmark Status: Offline Point: 100 |
Okay tak for svar. Jeg undrede mig bare da min CC selv skifter. Men det er jo selvfølgelig fordi den har CEC. Jeg køber en pulse eight eller lever med det :)
De der universalfjerbetjeninger har jeg aldrig haft nogen succes med :) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |