recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problem med Onkyo TX NR609
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Problem med Onkyo TX NR609

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
BlissY Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Januar-2009
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 136
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlissY Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Problem med Onkyo TX NR609
    Sendt: 26-December-2015 kl. 15:59
Jeg har et problem med min receiver, når jeg ser tv eller film via Plex. Min receiver er forbunder til mit tv MED HDMI ARC.

Nogen gange når jeg ser TV, skifter lyden lige pludselig fra mine højttalere til tv'ets højttalere (sker ikke så tit, men er irriterende). For at få det til at virke igen, skal man enten slukke det hele, eller nogen gange kan man også få det til at virke igen ved at skifte lidt rundt mellem kanalerne.

Et andet tidspunkt det sker på, er når jeg ser film via PLEX appen i mit TV, som henter filmene fra min stationære computer. Hvis jeg starter en film fungerer alt fint, men hvis jeg sætter den på pause, så kører lyden over tv'ets højttalere når jeg starter den igen. Man er nødt til at stoppe filmen og starte den igen i PLEX for at få det til at køre igennem surround højttalerne igen.

Nogen der har en ide om, hvad problemet kan være? Kan receiveren være defekt?
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2015 kl. 16:32
Det lyder mere som om det er et problem i dit TV (hvilket TV har du), eller et defekt/dårlig monteret HDMI-kabel.

M.v.h.
Til top
BlissY Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlissY Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2015 kl. 17:01
TV'et er et UE55f8005. Kan godt være det er HDMI kablet, det er bare et billigt standard kabel.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2015 kl. 17:36
Nu skal jeg nok undlade at komme med nogen Samsung kommentarer - ihvertfald til en start.

1. Har TV'et nyeste firmware?
2. Prøv med at andet HDMI-kabel.

M.v.h.
Til top
BlissY Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlissY Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2015 kl. 19:18
Det ser umiddelbart ud til det virker efter udskifning af HDMI kabel.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2015 kl. 19:50

M.v.h.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu