|
Lofthøjtaler placering |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Cmk ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 27-December-2015 Status: Offline Point: 15 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 27-December-2015 kl. 19:49 |
Hej.
Jeg går her i julen og overvejer om jeg skal prøve Dolby atmos nu hvor jeg har rum samt reciever til det. Mit "problem" er dog at mit rum har loft til kip. Lærred hænger på den ene væg hvor loftet skråner ned mod. Det samme gør sofaen i modsat ende. Så hvis jeg hænger 2 højtalere i loftet foran siddepositionen så kommer de automatisk til at pege direkte mod siddepositionen. Håber i forstår min beskrivelse. Hvor skal de 2 højtalere hænger? Lige over sofaen eller foran? Er det ok at højtalerne peger mod sofaen dvs de hænger skrå eller skal de pege direkte ned altså lige ned? Pt kører jeg 5.1 og vil gerne prøve 5.1.2. Til at starte med vil jeg bare anvende 2 små reol hæjtalere inden jeg køber nye. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis du skal køre med 2 højttalere i loftet skal de placeres en smule foran lyttepositionen..
Atmos fungerer bedst hvis højttalerne peger lige ned, da de ellers bliver for nemme at placere i lydbilledet. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
![]() |
|
Cmk ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 27-December-2015 Status: Offline Point: 15 |
Tak for det Strecker
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |