|
Hvorfor 7.1 når film er 5.1? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
47oo ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-Oktober-2015 Sted: Næstved Status: Offline Point: 50 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 29-December-2015 kl. 00:31 |
Hej jeg er lidt rusten pga jeg er ny så bær over med mig.
Jeg har købt mig 7.1 surround-anlæg men alle de film jeg ser er kun med 5.1 lyd Her kommer mit spørgsmål hvad giver de 2 baghøjtalere så xtra? Og hvad får man ud af atmos lyd når alle de film jeg har set afspilles med 5.1? Hvorfor 7.1 eller 7.1.2? På forhånd tak |
|
![]() |
|
47oo ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-Oktober-2015 Sted: Næstved Status: Offline Point: 50 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har en Onkyo HT-R993 forstærker bag på forstærkere er der mulighed for at tilslutte højtaler til
Zone 2 - back or height - surround - front - center - sub Hvad er zone 2? http://www.av-connection.dk/?PGr=4423 |
|
![]() |
|
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
Fordi 5.1 film kan upixes til 7.1 så alle højttalerne er i brug. 7.1 tilføjer en dimension bag lytteren som ikke kan fås i samme grad med 5.1. Atmos tilføjer en dimension yderligere og 5.1 film kan også upmixes så lofthøjttalerne er i brug.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
Der er efterhånden mange film i 7.1 og også en del med Atmos lydspor.
Det er bare om at vælge de rigtige ![]() Zone 2 er et andet rum. Redigeret af strecker - 29-December-2015 kl. 06:16 |
|
![]() |
|
Så hvis jeg afspiller en film i 5.1 vil den afligevelle gi mig 7.1? Kan se jeg har noget som hedder height på min forstærker vil det sive jeg kan placere højtaler i loftet og så vil det virke som atmos eller bare som bag/surround højtaler i loftet?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |