|
Irriterende 3D |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
amorbavian ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2008 Sted: Sweden Status: Offline Point: 3010 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 30-April-2012 kl. 22:04 |
For det første, tråden gælder IKKE 3D film på BD, men biografernes insisteren på denne teknologi. Jeg er nemlig interesseret i at høre hvor mange her, der ville støtte en underskriftsindsamling til at understøtte et brev til Nordisk Film, der udtrykker utilfredshed med, at 3D udgaver af store film overtager de gode bio-sale i landet. Jeg finder det nemlig mildest talt irriterende, at man er tvunget til at se en 3D version af f.eks. THE AVENGERS hvis man vil se de på de største lærred og de største sale - der er simpelthen ikke noget valg. Mit generelle indtryk fra diverse fora, professionelle- og brugeranmeldelser er da også, at folk generelt foretrækker 2D, specielt hvis 3D er en gimmick, der er tilføjet bagefter, hvilket det jo er i de fleste tilfælde. Hvad siger I? |
|
BORING! |
|
![]() |
|
amorbavian ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2008 Sted: Sweden Status: Offline Point: 3010 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
-
|
|
BORING! |
|
![]() |
|
mkirkelund ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: 2635 Ishøj Status: Offline Point: 2358 |
Jeg er med på idéen. Jeg er ikke nødvendigvis modstander af 3D, men jeg synes bestemt man skal have valget for at se en given film i 2D på samme præmis som hvis man så udgaven i 3D.
|
|
![]() |
|
Suckyboyfriends ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 612 |
Enig - har en ven der er blind på det ene øje og som er ret træt af tendensen! |
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Jeg skriver gerne under, men jeg tror nu ikke det flytter så meget. Nordisk Film er ret kølige mht. at gøre dét de mener giver bedst indtjening. Så hvis man vil afgive sin stemme, så gør man det bedst ved at stemme med pengepungen og blive væk fra 3D forestillingerne. Men det kan godt tage noget tid (underskrifter eller ej), da der er investeret ikke uvæsentlige summer i 3D udstyret. Iøvrigt, så synes jeg et lige så stort problem er at 2D forestillingerne i stigende grad vises på silverscreen lærreder, der er designet til 3D men forringer 2D forevisningerne. Har man valget, bør man opsøge biografer der bruger Dolby's 3D teknik, når man vil se 2D, fordi dette system benytter almindelige lærreder og dermed ikke forringer 2D kvaliteten.
|
|
![]() |
|
Helt enig, Otto. Jeg regner heller ikke med, at det flytter meget, men jeg er villig til at foretage noget, og i det mindste officielt lade dem vide, at der er mange filmfans, der ikke er begejstret for det. Det kræver dog, at der er mange, der gider afgive deres navn til ideen. Mht. Silverscreen, så har jeg også tænkt på at nævne det i et evt. brev til dem. Selvom det dér batter endnu mindre, for som du nævner, har de investeret ret meget i det udstyr, hvilket viser hvilken vej, de vil gå. I øvrigt er jeg heller ikke modstander af 3D - jeg er modstander af ikke at have noget valg. Alle film, jeg har set i 3D bortset fra AVATAR (5 film) har imø været en ren gimmick, der kun fratog mig noget af filmoplevelsen i stedet for at tilføje noget. |
|
BORING! |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |