recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Boks til YouSee
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBoks til YouSee

Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
Maistro Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2011 kl. 11:42

[/QUOTE]
Det kan ikke betale sig at købe boksen med HDD. Lejeprisen er 59 kr. pr. år og det betyder at det tager ca. 3 3/4 år før den har kostet de 2.665, som boksen koster. Ulempen ved leje er, at man så er påtvunget et kort til 30 kr. pr. md. Kortet betyder dog, at VOD (Cinema (leje af film), TV Arkiv og StartForfra) kan bruges. Leje af boksen betyder også, at der er garanti på boksen i hele lejeperioden.[/QUOTE]

Hej Jørn!

Jeg er slet ikke uenig med dig i "regnestykket". Kunne en mulighed være at købe en brugt YouSee HD-boks - som der fx er til salg her:

Og så evt. leje et kort til kr. 30,- om måneden hos YouSee, hvis man vil have de fordele, der følger med leje af kort - og som du nævner ovenfor?

Elller er der evt. ulemper ved de tidl. HD-bokse - som fx den i salgstråden - contra de nye, der kan lejes i dag??

På forhånd tak! Smile

Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2011 kl. 11:54
Oprindeligt skrevet af Maistro Maistro skrev:

Det kan ikke betale sig at købe boksen med HDD. Lejeprisen er 59 kr. pr. år og det betyder at det tager ca. 3 3/4 år før den har kostet de 2.665, som boksen koster. Ulempen ved leje er, at man så er påtvunget et kort til 30 kr. pr. md. Kortet betyder dog, at VOD (Cinema (leje af film), TV Arkiv og StartForfra) kan bruges. Leje af boksen betyder også, at der er garanti på boksen i hele lejeperioden.[/QUOTE]

Hej Jørn!

Jeg er slet ikke uenig med dig i "regnestykket". Kunne en mulighed være at købe en brugt YouSee HD-boks - som der fx er til salg her:

Og så evt. leje et kort til kr. 30,- om måneden hos YouSee, hvis man vil have de fordele, der følger med leje af kort - og som du nævner ovenfor?

Elller er der evt. ulemper ved de tidl. HD-bokse - som fx den i salgstråden - contra de nye, der kan lejes i dag??

På forhånd tak! Smile

[/QUOTE]
Fordelen ved leje er, at du er sikker på en garanti i hele lejeperioden og en dobbelt så stor HDD. Ved køb af brugt boks og anskaffelse af kort indebærer at du kan bruge VOD. Mange af begynderfejlene er rettet med opdateringer - således også for den brugte boks.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
Maistro Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2011 kl. 14:28
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Lige et spørgsmål mere til HD-boksene fra YouSee:

Ligesom billedet modtages lydsignalet vel også digitalt. Så er der digital lydudgang på YouSee's bokse? Dvs. er der optisk og/eller coaxial lydudgang, som kan forbindes til ens surround - så man ligesom ved afspilning af en god film på BD-afspilleren, også kan få glæde af surround-lyden ved at se en HD-film via YouSee's HD-bokse??

På forhånd tak! Smile
Som Radiomanden skriver er der en optisk lydudgang på boksen, men det betyder vel ikke alverden, da du jo i en anden tråd skriver, at den er for dyr. Desværre er der ikke meget på markedet, der er billigere.

Hej Jørn!

Et teknisk spørgsmål mere i forlængelse af ovenstående, som du måske også kan svare på:

Da der kun er optisk lydudgang på HD-boksen og jeg ikke har flere ledige optiske forbindelser i mit surround (kun et coaxial) - hvad så? Kan man på nogen måder "dele/splitte" et lydsignal?

Beklager, hvis det er et tåbeligt spørgsmål! Confused

Ja, mit "surround-light" i form af logitech'z Z5500 har desværre kun én optisk og én coaxial - hvor den optiske anvendes af en PS3 - og denne vil jeg jo gerne fortsætte med at have til surround grundet både spil og BD-film! Tongue

Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2011 kl. 14:33

Ligesom billedet modtages lydsignalet vel også digitalt. Så er der digital lydudgang på YouSee's bokse? Dvs. er der optisk og/eller coaxial lydudgang, som kan forbindes til ens surround - så man ligesom ved afspilning af en god film på BD-afspilleren, også kan få glæde af surround-lyden ved at se en HD-film via YouSee's HD-bokse??

På forhånd tak! Smile
Som Radiomanden skriver er der en optisk lydudgang på boksen, men det betyder vel ikke alverden, da du jo i en anden tråd skriver, at den er for dyr. Desværre er der ikke meget på markedet, der er billigere.

Hej Jørn!

Et teknisk spørgsmål mere i forlængelse af ovenstående, som du måske også kan svare på:

Da der kun er optisk lydudgang på HD-boksen og jeg ikke har flere ledige optiske forbindelser i mit surround (kun et coaxial) - hvad så? Kan man på nogen måder "dele/splitte" et lydsignal?

Ja, mit "surround-light" i form af logitech'z Z5500 har desværre kun én optisk og én coaxial - hvor den optiske anvendes af en PS3 - og denne vil jeg jo gerne fortsætte med at have til surround grundet både spil og BD-film! Tongue

Jeg bruger en converter. Se her.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
Maistro Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2011 kl. 14:37

På forhånd tak! Smile

Hej Jørn!

Jeg bruger en converter. Se her.

FANTASTISK - ingen tåbelige spørgsmål, hvis der findes svar på dem! Wink

Tak for hurtig respons, Jørn. Det lader jo til at kunne løse "lyd-udfordringen"!
Til top

Besvar Besvar Side  <1 345

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu