|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
pianomartin ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-August-2005 Status: Offline Point: 387 |
![]() Sendt: 06-Januar-2009 kl. 01:08 |
Hej og godt nytår til alle Har lige købt nyt kamera (powershot S5is) Jeg har et "gammelt" IXUS 430 fra 2004, som jeg egentlig gerne vil beholde (det er jo væsentligt lettere at have i lommen fx.) Når jeg har købt en ny mobiltlf er der som regel sket det, at hvis jeg har forøgt at tænde den gamle efter fx 4 måneder er den fuldstændig død. Det kan ikke lade sig gøre at genoplive batteriet eller lade det op. Det er sket med flere forskellige telefoner. Et batteri, der er nogle år gammelt kan tilsyneladende ikke tåle at ligge helt stille i længere tid?! Så spørgsmålet er: Hvordan passer jeg bedst på mit IXUS batteri, som jo bestemt er ved at være lidt slidt? Jeg ville nødig have at om tre måneder er det fuldstændig dødt. Godt nytår til alle og på forhånd tak for hjælpen |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Sørg for, at der er strøm på det hele tiden. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Helmuth ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-Maj-2008 Status: Offline Point: 278 |
![]() |
Det har Radiomanden vist ikke helt ret i ... Uddrag af brugervejledningen til mit eget Ixus-kamera: |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Jeg har altid holdt mine batterier fuldt opladet, helt og aldeles uden problemer. De er stadig som da de var nye. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
Ved dette spørgsmål er der STOR forskel på om vi snakker et NiCD-batteri eller et Li-Ion batteri!! Hér kan læses nogle go'e råd: http://www.batterier.dk/index.htm?Information-FAQ.htm M.v.h. Redigeret af Henrik B. - 06-Januar-2009 kl. 19:32 |
|
![]() |
|
Helmuth ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-Maj-2008 Status: Offline Point: 278 |
![]() |
Ovenstående uddrag er fra brugervejledningen til et Ixus 850, som har et litiumion-batteri. |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg bruger også Li-Ion til både Nikon D-SLR og Panasonic Videokamera, og de er altid fuldt opladet. |
|
|
|
![]() |
|
pianomartin ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-August-2005 Status: Offline Point: 387 |
![]() |
Tak for alle svarene. Ja, jeg tror, at den bedste løsning må være at oplade IXUS batteriet fx en gang om måneden, selvom det ikke skal bruges, jf Henriks link; Fælles for alle batterityper er, at de ikke bør ligge for længe uden at blive brugt/opladet. Hvis batteriet ligger for længe uden at blive brugt/opladet, mister det kapacitet eller i værste fald "dør". Selvfølgelig behøver ovenstående ikke være fuldstændig korrekt, bare fordi det står på en hjemmeside, men jeg synes det passer meget godt med mine egne erfaringer.
Radiomand: Jeg må indrømme, at jeg bestemt ikke synes mit IXUS batteri er som nyt længere, men det har også været brugt flittigt i 4 år og taget over 3000 billeder. Men jeg synes efterhånden, at der går lang tid mellem man kan tage billeder (blitzen er blevet længere tid om at lade op), og det kan ikke længere tage så mange billeder på "en opladning" som da det var nyt. Når jeg har skiftet mobiltelefon har det oftest også været fordi den efterhånden ikke kunne holde strøm særlig længe. Så jeg synes bestemt, at genopladelige batterier bliver "slidte og dårligere" med tiden. Men apropros henvisning til IXUS-brugervejledning (Helmuth): hvis jeg lægger batteriet ind i et skab i et års tid er jeg ret sikker på, at jeg aldrig får liv i det igen! Redigeret af pianomartin - 08-Januar-2009 kl. 11:26 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |