|
Manglende pc lyd og youtube |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | |
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har haft mange computere mellem fingrene, ingen af dem har (så vidt jeg ved) har mulighed for at køre lyd ud via line-in. Men alle har via line-out (inklusive den jeg sidder ved lige nu). Nyt lydkort er ikke nødvendigt. Et Y-kabel kan klare opgaven. Klaus |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Klaus.
Alle nyere computere, med onboard lydkort, kan som regel smide surroundlyd ud, via de kun tre stik som er på lydkortet. De tre stik er som tidligere nævnt: Line-in, line-out og høretelefon-out. Men sætter man et surroundsæt til, f.eks. fra Creative eller Logitech, så konfigureres stikkene som speaker-out. Minijack stikkene på surroundsættene fra f.eks. Logitech har sågar de samme farve koder - rød, blå og grøn. M.v.h. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Se f.eks. side 8:
http://www.logitech.com/assets/33015/2/z506620-002649005326gsamr.pdf Der benyttes 3 stk. mini jack stereokabler = 5.1 lyd. Og dette gælder som sagt 95% af alle onboard lydkort, nyere end 4-5 år. M.v.h. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 30 ![]() -- ![]() Oprettet: 17-Juli-2013 Status: Offline Point: 1328 |
Den Medion computer jeg skriver på p.t. er lige købt - men jeg tror, at det er et noname lydkort. Jeg kan i hvert fald ikke finde noget på det.
Mulig løsning? http://www.amazon.co.uk/Ednet-87008-5-1-PCi-Soundcard/dp/B000HZ3GRC/ref=sr_1_24?ie=UTF8&qid=1380999569&sr=8-24&keywords=soundcard+usb Redigeret af tonice25 - 05-Oktober-2013 kl. 22:11 |
|
![]() |
|
hm43 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 19-November-2011 Status: Offline Point: 7 |
Hej
Jeg har netop været ude for, at lyden i min egen og min kones computer var forsvundet. For begge computere var der kun problemer for Youtube. I billedet fra Youtube kan man få en linje frem nederst med forskellige symboler, bl.a. et højtalersymbol ude til venstre. Her var der pludselig et kryds ved højtalersymbolet som tegn på, at lyden er slået fra. Klik på dette kryds, så har du lyd igen. Det fik jeg i hvert fald på vores computere. Faktisk skulle jeg ikke klikke lige på krydset men en anelse til venstre for det. Prøv det! |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Jeg oplevede noget som lyder til at være samme problem, på en af vores brugeres maskiner på arbejdet.
Hun havde ikke nogen lyd på Youtube, men alt andet virkede. Jeg koldstartede computeren, men problemet var der stadig. Jeg geninstallerede driveren til lydkort, uden at løse det. Til slut lukkede jeg computeren ned og pillede batteri og strøm fra, da det var en bærbar. Ventede 1 minuts tid og satte det til igen og startede op. Nu var lyeden tilbage i Youtube. Det er en consumer HP Envy maskine med AMD cpu, så ikke toppen af poppen når det gælder hardware. Der har også været problemer med det trådløse netkort på den maskine.
|
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5310 |
Hvorfor ikke bare bruge en 3.5mm Y-splitter som f.eks en af disse: Mvh. JørgenT
Redigeret af JørgenT - 05-Oktober-2013 kl. 22:50 |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
Så har jeg bare været "uheldig" og har ramt de sidste 5%. Både min og knægtens har begge 5 stik bagpå, heraf 3 til Line out. De andre 2 er indgange. Klaus |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |