recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fælleskøbet? Jeg er nordmann...fra Norge!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFælleskøbet? Jeg er nordmann...fra Norge!

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Parafan Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-September-2006
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: Fælleskøbet? Jeg er nordmann...fra Norge!
    Sendt: 02-September-2006 kl. 23:48

Er jeg utelukket fra dette felles kjøpet? Jeg ser jeg kunne godt ha spart mange norske kr på å bestille fra Fælleskøb/ www.justbuyit.dk

Men det er vel umulig for meg å kjøpe og få levert en tv fra dere?

Kan noen dansker please forklare meg det her enkelt og greit?:)

Til top
HMAC Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-August-2006
Point: 117
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2006 kl. 08:07
Oprindeligt skrevet af Parafan Parafan skrev:

Er jeg utelukket fra dette felles kjøpet? Jeg ser jeg kunne godt ha spart mange norske kr på å bestille fra Fælleskøb/ www.justbuyit.dk

Men det er vel umulig for meg å kjøpe og få levert en tv fra dere?

Kan noen dansker please forklare meg det her enkelt og greit?:)

Jeg tror godt du kan være med, hvis den pågældende forretning leverer til Norge (du skriver ikke hvilket fælleskøb, du er interesseret i). Alternativt kan du måske hente selv.

Du bør dog samtidig undersøge, om der påløber nogle ekstraomkostninger i forbindelse med indførsel af varen til Norge (moms/told)? Norge er jo ikke med i EU!

Til top
claust Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-November-2005
Sted: Denmark
Point: 372
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2006 kl. 12:28

Glem det, du bliver flået ved grænsen ;-)

Så kan I lære ikke at være med i EU

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2006 kl. 13:01
Oprindeligt skrevet af claust claust skrev:

Glem det, du bliver flået ved grænsen ;-)

Så kan I lære ikke at være med i EU

Norge + hele EU er med i EØS, altså ingen told. Selvfølgelig skal der betales norsk moms, men til gengæld skal der ikke betales 25% dansk moms. Jeg er ikke klar over hvad den norske momssats er (?), men jeg har vanskeligt ved at se hvordan man skulle blive flået?

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
claust Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-November-2005
Sted: Denmark
Point: 372
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2006 kl. 13:07

Se det aner jeg ikke - ved bare at jeg tilbragte en hel dag ved grænseovergangen ved Svinesund, fik konfiskeret 2 servere, og en bøde på 40.000,- DKR eller 14 dages hæfte, for ikke at have toldberigtiget maskinerne jeg havde med (i embeds medfør såmænd).

Det er 'flået' i mine øjne, hehe...

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2006 kl. 13:25

Oprindeligt skrevet af claust claust skrev:

Se det aner jeg ikke - ved bare at jeg tilbragte en hel dag ved grænseovergangen ved Svinesund, fik konfiskeret 2 servere, og en bøde på 40.000,- DKR eller 14 dages hæfte, for ikke at have toldberigtiget maskinerne jeg havde med (i embeds medfør såmænd).

Selvfølgelig skal importvarerne toldbehandles (momsbetaling). Jeg ved ikke hvordan det foregår i Norge, men hvis jeg får tilsendt en vare fra en ikke-EU forhandler, er det pakketransportøren som står for toldbehandlingen (forudsat at de fanger pakken...). Det tager pakketransportøren (PostDK, DHL, UPS, etc) et gebyr for, men that's it. Jeg skal ikke indsende nogle anmeldelser på forhånd.

Som sagt: dette er de danske regler, men mon ikke der gælder noget tilsvarende i Norge?

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu