|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Parafan ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 02-September-2006 Status: Offline Point: 1 |
![]() Sendt: 02-September-2006 kl. 23:48 |
Er jeg utelukket fra dette felles kjøpet? Jeg ser jeg kunne godt ha spart mange norske kr på å bestille fra Fælleskøb/ www.justbuyit.dk Men det er vel umulig for meg å kjøpe og få levert en tv fra dere? Kan noen dansker please forklare meg det her enkelt og greit?:) |
|
![]() |
|
HMAC ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-August-2006 Status: Offline Point: 117 |
![]() |
Jeg tror godt du kan være med, hvis den pågældende forretning leverer til Norge (du skriver ikke hvilket fælleskøb, du er interesseret i). Alternativt kan du måske hente selv. Du bør dog samtidig undersøge, om der påløber nogle ekstraomkostninger i forbindelse med indførsel af varen til Norge (moms/told)? Norge er jo ikke med i EU! |
|
![]() |
|
claust ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 372 |
![]() |
Glem det, du bliver flået ved grænsen ;-) Så kan I lære ikke at være med i EU |
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Norge + hele EU er med i EØS, altså ingen told. Selvfølgelig skal der betales norsk moms, men til gengæld skal der ikke betales 25% dansk moms. Jeg er ikke klar over hvad den norske momssats er (?), men jeg har vanskeligt ved at se hvordan man skulle blive flået? |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
claust ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 372 |
![]() |
Se det aner jeg ikke - ved bare at jeg tilbragte en hel dag ved grænseovergangen ved Svinesund, fik konfiskeret 2 servere, og en bøde på 40.000,- DKR eller 14 dages hæfte, for ikke at have toldberigtiget maskinerne jeg havde med (i embeds medfør såmænd). Det er 'flået' i mine øjne, hehe... |
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Selvfølgelig skal importvarerne toldbehandles (momsbetaling). Jeg ved ikke hvordan det foregår i Norge, men hvis jeg får tilsendt en vare fra en ikke-EU forhandler, er det pakketransportøren som står for toldbehandlingen (forudsat at de fanger pakken... Som sagt: dette er de danske regler, men mon ikke der gælder noget tilsvarende i Norge? |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |