recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nytte af TV m. to tunere (Selector)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNytte af TV m. to tunere (Selector)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
longjohn Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 89
Direkte link til dette indlæg Emne: Nytte af TV m. to tunere (Selector)
    Sendt: 11-September-2006 kl. 21:24
Et begynderspørgsmål:
Har man noget at bruge et TV m. to tunere til, hvis man modtager signal via Selector (1 boks)?

Så vidt jeg kan forstå, så kan man kun modtage 1 kanal af gangen med Selector, så jeg kan vel ikke rigtig bruge den anden tuner til noget - eller?

Hvis man vil lave PIP eller PAP fra en anden signalkilde (DVD, PC el. lign) kan det jo ofte lade sig gøre, selv om man kun har en tuner i apparatet.  Så til det formål er den ekstra tuner vel overflødig?

Lars
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2006 kl. 22:01

Hej Lars,

Hvis man optager fra Selector (og den er en god kilde til gode optagelser) og vil se noget andet imens, er det jo nyttigt med ihvertfald én tuner i TV'et. (Ja, uden en tuner ved jeg godt, det ikke er et TV, men en monitor  ).

Og TTV på et TV fungerer langt bedre end på en Selector, der ikke husker og behandler sider og multi-page sider som et TV typisk gør.

To tunere i TV'et?

Tja, er den ene digital (DVB-T), giver den jo mulighed for i modsætning til den analoge at modtage ægte 16:9, slå undertekster til og fra og også et renere billede. Og den kan typisk nøjes med en beskeden antenne. Dog er det indtil videre ikke så meget, man kan hente fra æteren via DVB-T.

En Selector byder på langt mere givet, at man har mellem- eller fuldpakke. 

Er begge analoge, er det nok lidt begrænset, hvor meget glæde man har af dem - medmindre man ofte bruger PIP og PAP og nok er lidt af en zapper...

I øvrigt fordyrer en ekstra analog tuner næppe et TV særligt meget, de er jo masseproduceret gennem årevis til alle mulige TV og optagere og en analog tuner er typisk blot et lille fikst og færdigt modul i et totalt afskærmet metalhus, der sidder lige bag antennestikket.

Redigeret af Carser - 11-September-2006 kl. 22:04
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu