|
Lyd på apple tv (den nye) |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
spmo ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 84 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 22-November-2015 kl. 17:56 |
Hej alle sammen
Jeg har et problem som i måske kan løse. Når jeg afspiller en film med surround lyd på min TVIX6500, tænder´min subwoffer - naturligvis. Når jeg gør eksakt det samme, også med den samme film, på min nye Apple TV afspiller, tænder min subwoffer IKKE. Begge medie afspillere går gennem min Yamaha reciever som vist på tegning. Mange hilsner Søren ![]() |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvilket lydformat modtager receiveren fra din Apple tv?
Stereo? Klaus |
|
![]() |
|
spmo ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 84 |
5,1 surround fra apple-TV
|
|
![]() |
|
Pede8000 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 2589 |
Min tænder fint nok. Prøv evt at indstille til dolby 5.1 i lyd/ video indstillinger. Den står default til auto. Ved ikke om det hjælper?!
|
|
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
|
![]() |
|
Hejsa alle sammen
Jeg har fundet problemet ! ![]() Efter jeg måtte ty til den sveske manual, fandt jeg løsningen under "errors og problemer". I nogle film kan der mangle LFE information, og derfor kan man sætte et flueben i "ekstra bas", som gør at der bliver ledt noget af det lavfrekvente signal fra fronthøjttalerene til subwoofferen. Efter at have sat dette flueben, har jeg nu masser af fedt bas i subwooferen, ved brug af min Apple TV (4.gen.) Mange hilsner Søren |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Ja, Danske manualer er generelt ikke gode, de bedste til vores brug er på Engelsk eller Svensk. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |