recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny lejlighed - opsætning af lyd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny lejlighed - opsætning af lyd

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Pejsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pejsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny lejlighed - opsætning af lyd
    Sendt: 23-November-2015 kl. 16:47
Hej Recordere.dk

Jeg læser med herinde ca. hvert 5 år når jeg skal have opdateret noget af "mekanikken". Nu har jeg købt ny lejlighed der er ved at blive totalrenoveret og jeg skal i den forbindelse have sat lyd op. Jeg har besluttet at "køre den ind med SONOS", men jeg vil gerne have input til om det er de rigtige højtalere jeg har besluttet mig for og om de sidder de korrekte steder?!

Jeg har derfor tegnet et billede af mine tanker. De røde firkanter med et 5-tal betyder PLAY:5, og de blå cirkler betyder PLAY:1. Derudover har jeg lagt en SUB i stuen og en PLAYBAR under TV'et.

Jeg kommer til at bruge klart mest tid i Køkken/Stue, herefter Kontor, Badeværelse og mindst tid i TV-stuen. I nedenstående setup vil jeg parre de 2stk. PLAY:5 til stereo, og det samme med PLAY:1'erene i hhv. TV-stue og Kontor. I badeværelset skal jeg bare have noget lyd jeg selv kan skråle med på mens jeg står under bruseren, så her er kravet ikke stort.

- Bør jeg udskifte nogle af 1'erne med 3'ere? 
- Bør jeg placere højttalerene anerledes på kontoret? Skrivebordet står til højre for ordet "Kontor".
- Skal man også have en SUB i TV-stuen? Og i så fald er det ligegyldigt hvor jeg placerer den? Jeg syntes den er grim.

Håber I har lyst til at komme med input. 
Mvh
Stefan
Oversigt stue

;-)
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2015 kl. 17:22

Det vil da give mere mening med en Sub til TV, end det vil give til Musik.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Pejsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pejsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2015 kl. 17:23
Så rykker jeg den derind. Må den stå "gemt væk" eller er der regler for hvor den skal placeres for at opnå god lyd?
;-)
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2015 kl. 17:30

Der er en regel der siger: Placer Sub i lytte positionen, kravl rundt på gulvet og lyt når den spiller, der hvor den lyder bedst, er der den skal stå.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 14-Juli-2011
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2015 kl. 18:00
Jeg ville lade være med at køre de 2 play5 som stereo. Lad istedet for hver enkelt spille det fulde L/R mix
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2015 kl. 18:11
Sub placering er vist ikke så kritisk så længe du følger denne anvisning. Vil også sige den skal i TV stuen.

http://www.sonos.com/support/onlineuserguide/da/SonosUserGuide/Setup_DA/Trin_2_Placer_andre_Sonos-produkter_i_dine_rum_efter_behov.htm
Til top
Pejsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pejsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2015 kl. 19:21
Tak jeg har gemt linket Smile
;-)
Til top
Pejsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pejsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2015 kl. 19:26
Oprindeligt skrevet af JakobSkaarup JakobSkaarup skrev:

Jeg ville lade være med at køre de 2 play5 som stereo. Lad istedet for hver enkelt spille det fulde L/R mix

Ok, jeg vil prøve mig frem når jeg får dem. Jeg læste også om den der TRUEPLAY funktion, som jeg tror jeg med fordel kan anvende især nu hvor stue/spisestuen er delvist skærmet af pga. køkkenet og den væg der går imellem samt stolpen.
;-)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu