|
Ny lejlighed - opsætning af lyd |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Pejsen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 64 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 23-November-2015 kl. 16:47 |
Hej Recordere.dk
Jeg læser med herinde ca. hvert 5 år når jeg skal have opdateret noget af "mekanikken". Nu har jeg købt ny lejlighed der er ved at blive totalrenoveret og jeg skal i den forbindelse have sat lyd op. Jeg har besluttet at "køre den ind med SONOS", men jeg vil gerne have input til om det er de rigtige højtalere jeg har besluttet mig for og om de sidder de korrekte steder?! Jeg har derfor tegnet et billede af mine tanker. De røde firkanter med et 5-tal betyder PLAY:5, og de blå cirkler betyder PLAY:1. Derudover har jeg lagt en SUB i stuen og en PLAYBAR under TV'et. Jeg kommer til at bruge klart mest tid i Køkken/Stue, herefter Kontor, Badeværelse og mindst tid i TV-stuen. I nedenstående setup vil jeg parre de 2stk. PLAY:5 til stereo, og det samme med PLAY:1'erene i hhv. TV-stue og Kontor. I badeværelset skal jeg bare have noget lyd jeg selv kan skråle med på mens jeg står under bruseren, så her er kravet ikke stort. - Bør jeg udskifte nogle af 1'erne med 3'ere? - Bør jeg placere højttalerene anerledes på kontoret? Skrivebordet står til højre for ordet "Kontor". - Skal man også have en SUB i TV-stuen? Og i så fald er det ligegyldigt hvor jeg placerer den? Jeg syntes den er grim. Håber I har lyst til at komme med input. Mvh Stefan ![]() |
|
;-)
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det vil da give mere mening med en Sub til TV, end det vil give til Musik. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Pejsen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 64 |
Så rykker jeg den derind. Må den stå "gemt væk" eller er der regler for hvor den skal placeres for at opnå god lyd?
|
|
;-)
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Der er en regel der siger: Placer Sub i lytte positionen, kravl rundt på gulvet og lyt når den spiller, der hvor den lyder bedst, er der den skal stå. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
JakobSkaarup ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 14-Juli-2011 Status: Offline Point: 989 |
Jeg ville lade være med at køre de 2 play5 som stereo. Lad istedet for hver enkelt spille det fulde L/R mix
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Sub placering er vist ikke så kritisk så længe du følger denne anvisning. Vil også sige den skal i TV stuen.
http://www.sonos.com/support/onlineuserguide/da/SonosUserGuide/Setup_DA/Trin_2_Placer_andre_Sonos-produkter_i_dine_rum_efter_behov.htm |
|
![]() |
|
Tak jeg har gemt linket
![]() |
|
;-)
|
|
![]() |
|
Ok, jeg vil prøve mig frem når jeg får dem. Jeg læste også om den der TRUEPLAY funktion, som jeg tror jeg med fordel kan anvende især nu hvor stue/spisestuen er delvist skærmet af pga. køkkenet og den væg der går imellem samt stolpen.
|
|
;-)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |