|
kabler sidder fast! |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
shauge ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 14-December-2015 Status: Offline Point: 1 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 14-December-2015 kl. 11:07 |
Hej,
Har netop købt et hus hvor jeg troede jeg var så heldig at der var rør i vægen til at trække ledninger til fronthøjtalere, men jeg er nu blevet klogere... Så har brug for hjælp de ledninger der er i de rør der er i vægen sidder fast det er som om at ledningerne har en gummi agtigt overflade og derved sidder fast i de plastik rør der er i vægen. Så mit spørgsmål er hvordan pokker for jeg dem til at glide i rørene igen, jeg tænker at der skal sprøjtes noget glidemiddel ind og ned igenne røret, men hvad bruger man med så lang en søger så man kan komme til at sprøjte det ind så det render helt ned igennem røret så ledningerne bliver glatte og kan trækkes ud?
|
|
![]() |
|
larsen_mgeic ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-Juli-2009 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1315 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har været igennem dem samme øvelse, desværre med rør jeg selv havde monteret. Jeg endte med at kravle rundt på mit loft i et par dage, og trække nye kabler rundt.
Det kan både være et knæk, eller måske overflader som du nævner. Er det tilfældigvis 1-plans hus med mulighed for at trække nye? Sur omgang ellers! |
|
![]() |
|
larsand ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 94 |
Elektrikerer bruger alm. opvaskemiddel, når de har problemer med at trække ledninger i rør.
Men om det også hjælper på ledninger der sidder fast, skal jeg ikke kunne sige
|
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5310 |
Silicone spray måske, problem er at få det fordelt ind i røret. Kan måske lade sig gøre med kompressor og trykluft pistol til hjælp.
Støvsuger på modsatte ende kunne hjælpe under indsprøjtning, men hvis det er brandbar drivgas i spraydåse kan støvsuger eksplodere! ![]() ![]() Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
SosFarum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Juli-2007 Sted: Frederikssund Status: Offline Point: 1022 |
Brugte tape rundt om kabel og så en masse silikone spray på da jeg trak kabler i mine tomrør.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
.
Redigeret af Henrik B. - 28-December-2015 kl. 09:06 |
|
![]() |
|
larsand ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 94 |
Prøv på apoteket
![]() |
|
![]() |
|
HomeTheater ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 390 |
For det første skal i være 2 personer, en i hver ende! Så skal i bruge glidemiddel på spray. Hvis det ikke hjælper, er der nok et sammenfald i røret.
|
|
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra
|
|
![]() |
|
Laminat ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-December-2009 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 38 |
Har haft samme problem med et kabel som sad fast,
jeg brugte fortyndet opvaskemiddel, og fyldte det i røret. brugte trykluft i røret for at få sulfovandet tvunget fremad, derefter kunne jeg trække kablet ud, blæse røret tom bagefter, og så var det smurt og klar til næste omgang, (kabel) ![]() |
|
Monitor audio Gx 200, GXC 150, RXFS, B&W PV1, Musical Fidelity M6 PRX, M6 PRE, M3 CD Yamaha RX-A820 LG BD390, Dune HD Smart H1, Luxman PD-350 T+A CD2000, Panasonic TX-L55WT50Y, Synology DS 411+II
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |