recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forslag til PSU til lille og støjsvagt setup
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forslag til PSU til lille og støjsvagt setup

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Forslag til PSU til lille og støjsvagt setup
    Sendt: 21-Maj-2013 kl. 13:34
Hej alle

Jeg er ved at planlægge en ny desktop PC, som skal anvendes til kontorbrug og til tider lidt foto- og videoredigering.

Jeg forventer at bruge følgende stumper:
Case: Fractal Design Node 304 (haves)
CPU: Core i5-4670 (4670/4670S/4670S - ej besluttet endnu) (Haswell processorer)
MB: H87-baseret Mini-ITX board fra eks. Asus eller Gigabyte
SSD: Intel 520-serie 120Gb (haves)
HDD: Seagate Barracuda Green 2TB (haves)
RAM: 2x8Gb DDR3 1600MhZ

Hvad vil strømbehovet være for sådan et setup og er der nogle konkrete forslag til en PSU, som er efficient, støjsvag og også gerne modulær?

Udover ovenstående vil jeg gerne have en ekstern blu-ray-læser, som kan sluttes til setuppet i ny og næ - ved ikke om den skal have en ekstern strømforsyning eller om der findes noget opkobling (eSataP), hvor strøm også er med? (eller om det skal indgå i ovenstående udregning)

Mvh Tommy

Redigeret af tipsen - 21-Maj-2013 kl. 13:34
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10479
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2013 kl. 13:48
Med hensyn til PSU må det absolut være en Pico PSU med tilhørende powerbrick du skal gå efter. Fylder ikke meget og er total lydløs. Valgte selv en sådan p.g.a. tinnitus til min PC som anvendes til de samme opgaver som du nævner. Har fungeret upåklageligt i ca. 4 år i et setup som trækker en del mere strøm end det du planlægger.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2013 kl. 15:37
Hmm - havde slet ikke overvejet noget i dén retning - kan den virkelig drive sådan et setup - så er det da muligt jeg kan nøjes med et endnu mindre kabinet... Hvor køber man sådan en pico-psu til fornuftig pris?
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2013 kl. 15:49
Når jeg kigger rundt, virker det nemmere at finde en PSU på 1000W fremfor en på 200W...
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10479
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2013 kl. 16:34
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Hmm - havde slet ikke overvejet noget i dén retning - kan den virkelig drive sådan et setup - så er det da muligt jeg kan nøjes med et endnu mindre kabinet... Hvor køber man sådan en pico-psu til fornuftig pris?
Ja, hvis du køber den kraftigste af dem er det intet problem. De er dog rimelig dyre herhjemme. Derfor købte jeg min i England, men også Tyskland har gode priser. Prøv at google. Tjek bl.a. denne side: http://www.mini-itx.com/store/psu

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2005
Sted: Denmark
Point: 775
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zulu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2013 kl. 23:16
Dustin sælger en 150W Pico-PSU-klon inkl. AC-adapter for lige under 800,-.
Jeg vil tro, du kan holde dig under det strømforbrug, med dit foreslåede setup.
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2013 kl. 23:57
Knap 800kr er en vanvittig pris for en pico klon.

Køb en pico og hop på ebay efter en ac adapter fra en mærke vare bærbar som passer til.
.....
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu