|
Forslag til PSU til lille og støjsvagt setup |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 21-Maj-2013 kl. 13:34 |
Hej alle
Jeg er ved at planlægge en ny desktop PC, som skal anvendes til kontorbrug og til tider lidt foto- og videoredigering. Jeg forventer at bruge følgende stumper: Case: Fractal Design Node 304 (haves) CPU: Core i5-4670 (4670/4670S/4670S - ej besluttet endnu) (Haswell processorer) MB: H87-baseret Mini-ITX board fra eks. Asus eller Gigabyte SSD: Intel 520-serie 120Gb (haves) HDD: Seagate Barracuda Green 2TB (haves) RAM: 2x8Gb DDR3 1600MhZ Hvad vil strømbehovet være for sådan et setup og er der nogle konkrete forslag til en PSU, som er efficient, støjsvag og også gerne modulær? Udover ovenstående vil jeg gerne have en ekstern blu-ray-læser, som kan sluttes til setuppet i ny og næ - ved ikke om den skal have en ekstern strømforsyning eller om der findes noget opkobling (eSataP), hvor strøm også er med? (eller om det skal indgå i ovenstående udregning) Mvh Tommy Redigeret af tipsen - 21-Maj-2013 kl. 13:34 |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10479 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Med hensyn til PSU må det absolut være en Pico PSU med tilhørende powerbrick du skal gå efter. Fylder ikke meget og er total lydløs. Valgte selv en sådan p.g.a. tinnitus til min PC som anvendes til de samme opgaver som du nævner. Har fungeret upåklageligt i ca. 4 år i et setup som trækker en del mere strøm end det du planlægger.
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Hmm - havde slet ikke overvejet noget i dén retning - kan den virkelig drive sådan et setup - så er det da muligt jeg kan nøjes med et endnu mindre kabinet... Hvor køber man sådan en pico-psu til fornuftig pris?
|
|
![]() |
|
Når jeg kigger rundt, virker det nemmere at finde en PSU på 1000W fremfor en på 200W...
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10479 |
Ja, hvis du køber den kraftigste af dem er det intet problem. De er dog rimelig dyre herhjemme. Derfor købte jeg min i England, men også Tyskland har gode priser. Prøv at google. Tjek bl.a. denne side: http://www.mini-itx.com/store/psu Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Zulu ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 775 |
Dustin sælger en 150W Pico-PSU-klon inkl. AC-adapter for lige under 800,-.
Jeg vil tro, du kan holde dig under det strømforbrug, med dit foreslåede setup. |
|
![]() |
|
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2875 |
Knap 800kr er en vanvittig pris for en pico klon.
Køb en pico og hop på ebay efter en ac adapter fra en mærke vare bærbar som passer til. |
|
.....
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |