|
Sortere rækkefølge af billeder i mappe |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
thor-thor ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2008 Status: Offline Point: 1924 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 21-Maj-2013 kl. 22:26 |
|
Et noob spørgsmål.
Har samlet nogle digitale billeder som jeg skal vise i et "lysbilled show" Problemet er at jeg ikke bare kan trække/flytte dem for at ændre rækkefølgen i mappen. kan dette ikke lade sig gøre? Ved godt at man kan sortere efter navn/tid etc. og at man evt. kan omdøbe filerne til den rette rækkefølge, Men kan man ikke bare flytte dem for at få den rækkefølge man ønsker? Redigeret af thor-thor - 21-Maj-2013 kl. 22:27 |
||
![]() |
||
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1597 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Nej. Men dun kan lave et powerpointshauw.
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
|
Nåååh, det styresystem og den computer? Rækkefølgen i den mappe du placerer billederne i, kan du ændre ved at lade den sortere på navn, dato osv, men det er programmet du bruger til at vise billederne med ligeglad med, for det du ændrer i stifinderen (jeg antager lige at det er windows) er kun en visning til dig på skærmen. De fleste fremviserprogrammer viser i alfabetisk rækkefølge, så jeg foreslår at du gør som følgende: Opret en mappe til fremvisningen. Kopier billederne du skal bruge over i mappen (kopiere - ikke flytte). Navngiv billederne i fremvisermappen fortløbende numre (001, 002, 003 osv). Så vil langt de fleste billedfremviserprogrammer tage den i den rækkefølge. Klaus |
||
![]() |
||
thor-thor ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2008 Status: Offline Point: 1924 |
|
Beklager og tak for svaret! Men fra min stol var det jo indlysende at det var en Win7 computer jeg sad med ![]() ![]() Men der er åbenbart ikke nogen vej udenom at omdøbe filerne, irriterende.... Redigeret af thor-thor - 22-Maj-2013 kl. 08:23 |
||
![]() |
||
jacobask ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1234 |
|
Prøv med IrFanView, der kan du ret let via batch conversion/rename sortere, flytte og omdøbe alle i ét hug.
/ask |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |