recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Udkig efter NAS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Udkig efter NAS

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
xalodogan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-August-2010
Status: Offline
Point: 549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Udkig efter NAS
    Sendt: 25-Maj-2013 kl. 21:44
Jeg håber i kan hjælpe mig.< id="adlesse_unifier_magic_element_id" style="display:none;">

Jeg er lidt efter udkig på en NAS server. Den skal have plads til 2 x 3.5" HDD...skal kunne håndtere to 2TB HDD'er.

Den skal ikke fylde for meget og heller ikke larme.

Og så har jeg hørt noget om at nogle NAS bruger sindsygt meget strøm.....det skal den selvfølgelig ikke :-)

Aller sidst.....skal være kompatibel med min WD TV Live med WIFI ......derfor skal den også kunne streame Full HD film uden problemer.

På forhånd tak
Til top
lks Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-December-2009
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lks Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2013 kl. 22:10
Du køber bare en moderne NAS til hjemmet fra Synology eller QNAP.

De har indbyggede strøm spare funktionen afhængig af hvad man bruger dem til.

Personlig er jeg mega glad for min egen Synology, men søg lige i forumet, der er massere af NAS tråde.

Redigeret af lks - 25-Maj-2013 kl. 22:11
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2013 kl. 11:04
Full HD (1080P) of WI-FI er 2 ting der ikke klinger godt sammen
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Point: 912
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2013 kl. 15:30
Hvad med en Synology DS411J??
//Guldhammer
Til top
Hanzoy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Marts-2010
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hanzoy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2013 kl. 17:32
Oprindeligt skrevet af guldhammer guldhammer skrev:

Hvad med en Synology DS411J??
Han kan ligeså godt købe en DS413J, så får han 2013 versionen.
Til top
audiogon Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 23-Februar-2010
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér audiogon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2013 kl. 19:15
Jeg har en Synology DS 213 med Western Digital RED 2 TB x 2.
Den er støjsvag, bruger lidt strøm, og er sammenlignet mod resten af markedet på de 2 områder, og så selvfølgelig også hastigheden. Den ligger foran de andre på de fleste punkter, især støjen.

Harddiske er specielt udviklet til NAS fra WD.
Til top
xalodogan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-August-2010
Point: 549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2013 kl. 20:42
Den DS413J bruger 37kw ved drift og 7 ved dvale.

Er 37kw meget og kan det mærkes på el regningen ?
Snakker vi kroner & øre eller flere hundrede ?

På forhånd tak
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2013 kl. 21:48
37 kW er en skrivefejl, for det er et helt afsindigt højt forbrug, som ville sprænge samtlige sikringer i alle faser i sikringsboksen. Den bruger 37 Watt. Et produkt der bruger 1000 Watt vil på én time bruge strøm for godt 2,50 kr.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Hanzoy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Marts-2010
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hanzoy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2013 kl. 10:41
810,30 kr vil det koste om året, hvis man tager udgangspunkt i at den bruger 37w 24/7 (vil den højst sandsynligt ikke gøre da NAS fra Synology, som default står til at gå i dvale mode efter 20 minutter) og prisen per kW er 2,50 kr.

Redigeret af Hanzoy - 27-Maj-2013 kl. 13:24
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2013 kl. 13:17
Du kan jo også sætte den op til at køre diverse tænd/sluk scenarier, hvor den er lukket ned om natten og selv starter op om morgenen. Det gør min.

Det afhænger alt sammen af hvad den skal bruges til. Nogen bruger jo download klienten til at hente ting ned om natten. Eller til at lave online-backup imens netforbindelsen ikke bruges. Der er mange muligheder.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu