recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tegnefilm !!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTegnefilm !!

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tinna Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Tegnefilm !!
    Sendt: 29-Oktober-2011 kl. 20:59
Vi, Min søster og jeg, er kommet i tanke om dele af en tegnefilm, som vi jo har glemt store dele af..
Men her er, hva vi husker

Vi mindes, at det var en "spille-film", altså med levende mennesker.. en pige med lyst hår - rottehaler/hestehale, som møder en kænguru, som er tegnefilms-animeret. I dens pung gemmer den på 2 rødder - en rød + blå/grøn.. Hvis hun spiser af disse rødder, bliver hun enten stor eller lille...
Hun møder en stor myrer, som hedder Big Mama - som synger "Big Mama, jeg er big Mama"..
Hun møder også andre på sin vej, som vi ikke kan komme på hvad/hvem er..

Men hva hulan hedder denne film/tegnefilm???
Vi husker ikke om den er dansk produceret, eller om der er lagt danske stemmer oven i..

Hjælp os, inden vores hjerner går helt i overgang

Hilsen Anette & Tinna
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2011 kl. 21:06
Jeg tænker da: Alice i eventyrland! Kan det være den?
http://www.scope.dk/film/6361-alice-i-eventyrland
Alice i Eventyrland

Redigeret af Kampus - 29-Oktober-2011 kl. 21:17
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2011 kl. 21:24
Jeg tror i mener "Dot and Keeto"

Samme serie (men ikke samme film) kan ses i bidder på youtube under navnet "Dot and the kangaroo":

Wiki her:

Det lader til at den oprindelige bog "Dot and the kangaroo" fra 1899 var inspireret af "alice in Wonderland" fra 1865:

Så lærte vi også lidt i dag :-)

MVH

Redigeret af tvkartoffel - 29-Oktober-2011 kl. 21:38
Til top
Tinna Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-Oktober-2011
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2011 kl. 22:39
Kampus, det kunne det godt ha været, men desværre nej. Men tak for dit forslag :-)

tvkartoffel, for saaaaaaaaaaatan du er en skat - det er præcis Dot!!! *Nostalgien vil ingen ende tage pt*
Tusind tak.. der var total hjernevrider-overgang, den aften, vi sad og snakkede om gamle tegnefilm hehe
Jeg vil straks vække min søster på dette ukristelige tidspunkt, blot for at fortælle hende at mysteriet er opklaret...
men i Dot-filmen, som jeg har skimtet igennem på youtube, ser jeg ikke nogen rødder på noget tidspunkt, som hun skal spise af :/ Måske blander jeg et par tegnefilm sammen???

Men tuuusind tak :-)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu