recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken tuner og software til at "recorde" YouSee?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken tuner og software til at "recorde" YouSee?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
RolfO Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 13-April-2011
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken tuner og software til at "recorde" YouSee?
    Sendt: 13-April-2011 kl. 21:31

Hejsa,

Håber der er nogen der vil hjælpe mig lidt igennem tuner junglen.  Selv efter at have læst jeres gode indlæg i dette forum, føler jeg mig ikke helt sikker på hvad jeg skal gå efter.

Scenariet er at jeg gerne vil kunne optage TV på min stationære PC for efterfølgende at kunne se det fra diverse enheder derhjemme (evt. efter konvertering). Jeg har YouSee kabel-TV (fuld pakke) og ønsker at optage via en programguide og hvis det er muligt også gerne HD kanalerne i Yousee pakken.

Så mine krav er:

·        DVB-C Tuner (1 er nok, da jeg ikke skal se live TV tænker jeg?)

·        Skal virke med software der kan optage, i et format som man efterfølgende kan arbejde med, og som har en EPG

·        Virke med HD kanaler

Mit set-up er en Windows 7 64bit PC i alm. mid-tower ATX kabinet, så der er plads til PCI kort, men eksterne er også ok.

Så hvilken en tuner skal jeg gå efter, og hvilken software? Jeg har kigget på HDhomerun, men er det ikke lidt over-kill til noget som måske kunne klares med en simpel intern DVB-C tuner?

Mvh,

Rolf

Til top
RolfO Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2011 kl. 21:36
Pokkers, det skulle have været posted i "Microsoft Media Center, MCE og HTPC" - hvordan pokker flytter jeg et indlæg?
Til top
Brasch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-November-2007
Sted: Denmark
Point: 645
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2011 kl. 21:39
anysee e30c plus virker med yousee - der følger noget  software med der laver dvb-c signalet om til dvb-t i win7 mc
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Point: 2409
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2011 kl. 22:39
Jeg er superglad for hdhomerun kombineret med programmet Recording Service fra skaberne af Dvbviewer.

Programmet koster omkring en hundredelap og består af en lille service der lægger sig ned i din taskbar i højre hjørne på din windows. Programmet suger selv EPG data til sig og laver en webside hvor du kan klikke på det du vil have optaget.

Optagelserne ender på din disk i det rå transport stream format .ts, det er de datapakker der kommer via dit kabelnet så kvaliteten er præcis den samme som et live signal. HD kanaler optager den også helt fint.

Efterfølgende kan du afspille .ts optagelserne med et hav af programmer, fx. mpc-hc eller xbmc. Jeg kan dog ikke huske om windows mediacenter kan tumle .ts'er.

Supersimpelt og ikke så mange dikkerarer, og du kan sagtens bruge en anden dvb-c tuner istedet.
Til top
RolfO Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2011 kl. 22:51
Hejsa,

Mange tak for jeres svar, jeg kigger lidt nærmere på de produkter i forslår :-)

Generelt så er det slet ikke et krav for mig at en evt. løsning virker med Win7's indbyggede MC funktionalitet.

@strandvasker: Jeg går ud fra at det er selve DVBViewer Pro programmet jeg skal købe, og så tilføje Recording Service plug-in'et? Og har du evt. idé'er til andre tunere end hdhomerun?
Til top
Markh Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-August-2006
Sted: København
Point: 317
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2011 kl. 23:28
Oprindeligt skrevet af RolfO RolfO skrev:

Hejsa,

Mange tak for jeres svar, jeg kigger lidt nærmere på de produkter i forslår :-)

Generelt så er det slet ikke et krav for mig at en evt. løsning virker med Win7's indbyggede MC funktionalitet.

@strandvasker: Jeg går ud fra at det er selve DVBViewer Pro programmet jeg skal købe, og så tilføje Recording Service plug-in'et? Og har du evt. idé'er til andre tunere end hdhomerun?

Af andre tunere kan nævnes Terratec H5 og H7. H7 har CI slot, så du kan også smide et Viaccess modul i og også optage eventuelle tilkøbskanaler.

/Mark
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Point: 2409
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2011 kl. 23:31
Oprindeligt skrevet af RolfO RolfO skrev:

Jep, du køber dvbviewer pro og får adgang til at downloade en bunke ekstra software. Recording Service er ikke en plugin som sådan, det er et selvstændigt program der dog bruger samme kanalliste som dvbviewer pro, men ellers fungerer helt uafhængigt. Jeg tænder kun dvbviewer pro når yousee har flyttet rundt på kanalnumre og den slags, så skanner jeg kanalerne ind i dvbviewer pro og bruger kanal editoren til at fjerne dubletter og sortere i rækkefølgen. Herefter genstarter jeg Recording Service og så har den kanalerne liggende sådan som jeg organiserede dem i dvbviewer pro.

Tunere har jeg ikke den store erfaring med, jeg startede med en cinergy usb dims, men skiftede til en hdhomerun en uge senere og har ikke kigget tilbage siden.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu