|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |||||
HonkyHonk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Juni-2005 Sted: Grindsted, DK Status: Offline Point: 99 |
![]() Sendt: 19-Februar-2009 kl. 10:32 |
||||
Hej alle Som en nem løsning til at få internet-adgang i stuen overvejer jeg een af disse ethernet-over-elnettet løsninger, således jeg ville få følgende setup. Router i værelse -> adapter i værelse -> adapter i stue -> PS3/YouSeebox I den forbindelse har jeg et par spørgsmål 1) Hvis man har flere el-grupper fungerer det så på tværs af grupperne? 2) Hvilken hastighed kan man forvente? 3) Er der nogle udgaver/mærker man bør undgå? 4) Andet relevante info.
Alternativt skal jeg have trukket kabel over loftet, men hvad vil det koste af få een til det? (Jeg har ledningsrør i væggen).
|
|||||
Jesper
LG 65UF772, Apple TV 4, Sony STR DN1040, Dali IKON 6 MK2, SMT-3126, Harmony Companion |
|||||
![]() |
|||||
melm ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 20-December-2006 Status: Offline Point: 20 |
![]() |
||||
Her er en review af 5 Powerline adaptorer: ComputerWorld Review.
Artiklen fastslår at Powerline adaptorer er noget langsommere end WiFi! Jeg ville personligt vælge WiFi! |
|||||
![]() |
|||||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
||||
Ja. Men ikke de første/gamle modeller som efterhånden ligger nogle år tilbage.
Jeg er pt. ved at teste et Linksys produkt, som angiver op til 200mbits. Jeg vil ikke komme med noget resultat lige nu, da jeg har lidt for store problemer med det her produkt, til at jeg overhovedet kan angive en hastighed.
Jeg har kun prøvet det her Linksys produkt, så det ved jeg desværre ikke.
Næ, det burde bare virke. Men som nævnt, så har jeg nogle problemer med det jeg tester nu, så måske når jeg er færdig med anmeldelsen, så kan det se helt anderledes (håbløst) ud.
Træk et kabel selv. Medmindre du er fysisk ude af stand til det, så er det lige så nemt som at trække en forlængerledning til lyset/lampen.
|
|||||
![]() |
|||||
HonkyHonk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Juni-2005 Sted: Grindsted, DK Status: Offline Point: 99 |
![]() |
||||
Ville jeg såmænd også gerne, men YouSee boksen er gammeldags på den front - desværre. |
|||||
Jesper
LG 65UF772, Apple TV 4, Sony STR DN1040, Dali IKON 6 MK2, SMT-3126, Harmony Companion |
|||||
![]() |
|||||
![]() |
||||
Desværre kan der ikke komme RJ45 stik gennem rørene i væggen så skal have stikkene sat på efterfølgende - og det er jeg vist ingen ørn til. |
|||||
Jesper
|||||
![]() |
|||||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
||||
Hvad har det med Yousee boksen at gøre? Hvis du får fat i en trådløs bridge, så kan den fint køre.
|
|||||
![]() |
|||||
![]() |
||||
Ahh det har du ret i. Men selv det at sætte stik på er ikke det sværreste. Det kræver selvfølgelig du har tang og stik til det. Men jeg vil tro du kommer af med en lille plovman, hvis du skal have en elektriker ud og gøre det, og så vil det i såfald være hans nemmeste job nogensinde
|
|||||
![]() |
|||||
![]() |
||||
I disse krisetider er man nød til at støtte de lokale håndværkere Jeg har nu kigget lidt på alternativerne; elnet-adaptere og WiFi bridge og så vidt jeg kan se er den kablede løsning næsten lige så billig som en WiFi bridge - og jeg har udstyr nok stående på mit HIFI/TV møbel i forvejen, så tror jeg går efter at få ført et kabel ind i stuen. En kablet løsning er hurtigere/mere stabil end både WiFi og elnet-adaptere. Tak til alle, der har bidraget til denne tråd.
|
|||||
Jesper
|||||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |