recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kanalforandring og nyt lydsystem på tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKanalforandring og nyt lydsystem på tv

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2009 kl. 12:03
Oprindeligt skrevet af T-teknik T-teknik skrev:

Oprindeligt skrevet af fast2night fast2night skrev:

Oprindeligt skrevet af karula karula skrev:

Men man får stadig kun halv tekst, f.eks. som i Livvagterenehvor

en englænder og en dansker taler sammen, via side 399 får du ingen

undertester når englænderen taler, hvorimod danskeren bliver tekstet.

Jeg altså aldrig haft det problem via optagelse fra hverken DR 1 og DR 2 - selv min gamle mor nyder mine DVD´er med dobbelt tekstning fra DRTV
Det er da klart. YouSees modtagere anvender DR's kanaler med hardmattede tekster, så selvfølgelig har du begge dele med.

Lad så være med at latterliggøre mig og forstå problematikken ved TV2s standard.
- Lad os få debatten ned på et plan, hvor vi ikke skal forfølge folk med flere behov end lyd og billed!

Beklager hvis jeg har ramt en øm tå - Jeg var ikke klar over at humor ikke var tilladt.

Forskellen på DR og TV2 for dig er, at TV2 følger standarden for DVB-T, hvor man her i landet har valgt at bruge DVB-Subs, hvilket er til glæde for måske 2%, som synes det er smart at man kan slå dem fra. Svenskerne har set lyset og er gået over til hardmattede tekster igen. Vi mangler så bare det samme her.

Havde du modtaget DR1 på DVB-T, så ville du have det samme problem som med TV2, og jeg kan så ikke helt gennemskue om DR2 også vil begynde at bruge DVB-Subs her efter d. 2. marts.

Der er desværre ingen løsning for dig på TV2, da modtagerne ikke kan vise flere tekstspor på een gang. Det eneste der kan gøres er, at TV2 går tilbage til hardmattede undertekster, hvilket nok aldrig sker.

Mvh Hans
Til top
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2009 kl. 12:14
fast2night - desværre får ironien ofte den modsatte effekt næsten hver eneste gang, jeg berører en side af teknikken, som andre IKKE har af behov.
- Men skal alle være her

Jeg mener, TV2 for år tilbage gav samme mulighed som nu DR 1 og DR 2 - lang tid før jeg fik dekodere fra YouSee ind i mit hjem.

Men du har nok ret, at TV2 nok ikke laver nogen forandring der - forstår bare ikke, hvorfor den standard fra TV2 måske bliver det bærende på DR.

Jeg ved det er et mindretal, som har et primært behov for dobbelt tekstning - men ALLE bør vel tilgodeses med digitalt tv?
Og tanken om at fremtiden byder på større muligheder for tekst behov, den er jo IKKE indfriet.
- Men en fælles skandinavisk standard er måske nok bedre?

Redigeret af T-teknik - 25-Februar-2009 kl. 12:45
Til top
--
--

Bruger er stoppet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2009 kl. 12:20
Som tidligere nævnt i andre indlæg, så må tiden vise, hvad også de kommende DR kanaler vælger af standard tekstning - jeg har mine tvivl.

Redigeret af T-teknik - 25-Februar-2009 kl. 12:20
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2009 kl. 18:22

Men i øvrigt glæder det mig med den nye lyd,

Der kommer IKKE nogen ny lyd, PCM har altid været der, det er AC3 der ophører.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
--
--

Bruger er stoppet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2009 kl. 19:34
Jeg ved ikke om det er helt det samme, men jeg husker da jeg for mange år siden havde et SABA tv, at TV2 havde Nicam 3 som stereolyd, mens DR sendte med et andet Nicam system.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2009 kl. 19:39

Der er  A2 systemet og Nicam, ikke andre. A2 har aldrig været anvendt i DK.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
--
--

Bruger er stoppet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2009 kl. 19:54
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Der er  A2 systemet og Nicam, ikke andre. A2 har aldrig været anvendt i DK.

Ok - jeg kan i hvert fald huske, at nævnte tv kom ud med to forskellige Nicam systemer. Hvilket jeg dengang fik bekræftet på, at TV2 kørte forsøg med et andet lydsystem men det var dengang.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu