recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ir øje til forstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ir øje til forstærker

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
jansk84 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-Februar-2013
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jansk84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2015 kl. 18:03
sidste svar jeg fik fra bluesound

Hello Jan,

Sorry to hear that your dealer did not have a solution for you.

In our Bluesound Lab, we have tested IR Receivers from Crestron. Was your dealer able to test any from this brand.

Here is one as an example:
http://www.crestron.com/resources/product_and_programming_resources/catalogs_and_brochures/online_catalog/default.asp?jump=1&model=cnxrmird

Also, did you test to make sure that your IR Remote, would work and respond directly with your Gen 2 Player built-in IR?

Feel free to let us know any further details, and any of the models or IR receivers that you tried.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5310
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2015 kl. 18:47
Oprindeligt skrevet af jansk84 jansk84 skrev:

sidste svar jeg fik fra bluesound
....
Here is one as an example:
http://www.crestron.com/resources/product_and_programming_resources/catalogs_and_brochures/online_catalog/default.asp?jump=1&model=cnxrmird
Ok, den har så et 3-polet jackstik, så Bluesound sender åbenbart forsyning ud til IR receiver. 

Lidt søgning på typenummer efter pris og leverandør finder norsk til 1599,- :
Shocked

Og en gammel handlen på eBay fra 2013 fandt en til $60.
Ny til $150 plus forsendelse osv. :

Så et kostbart bekendtskab  Confused

Mvh. JørgenT
Til top
jansk84 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jansk84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2015 kl. 07:36
Ja det er ikke den billigste løsning. Og har efterspurgt er alternativ dog uden hel
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2015 kl. 08:12
Oprindeligt skrevet af jansk84 jansk84 skrev:

Ja det er ikke den billigste løsning. Og har efterspurgt er alternativ dog uden hel
Spørgsmål er om den type jeg har til mit tunerkort vil virke, og om hvordan polaritet/forbindelser i Bluesound stik er. 
Den jeg har er med 2,5mm minijaack, og jeg formoder Bluesound er 3,5mm.

Har du for øvrigt fået din Bluesound, og hvor i landet bor du?

Mvh. JørgenT
Til top
jansk84 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jansk84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2015 kl. 11:53
Får den først om en måned. Bord i Silkeborg
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2015 kl. 14:21
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Jeg er nysgerrig og har Googlet lidt mere, og har nu bestilt denne fra UK:

Den er bredbånds med operations område på 32-60KHz, så jeg forventer den sender modulationsfrekvens med ud på monojack til IR emitter/blaster dioderne.
Så vil prøve med han/han mono kabel til forstærker i stedet for IR blaster dioderne.
Vender tilbage med resultat når den er modtaget. Burde kunne være fremme indenfor en uges tid.
Så landede den i postkassen. 
Og som forventet sender den et moduleret pulsetog til IR blaster dioderne. 
Og med et monojack kabel i stedet for blasterdioder ind i AVR-X4000 IR input fungerer, også med ca. 10meter forlænger kabel imellem.
Modulationsfrekvens er ca. 32KHz, men det accepteres af min AVR-X4000 som OK. (Mener den ellers kører med 38KHz, så vidt jeg husker)

Mvh. JørgenT
Til top
jansk84 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jansk84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2015 kl. 21:59
Takker mange gange Jørgen, det må jeg prøve at få hjem
Til top
jansk84 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jansk84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2015 kl. 17:06
Nu kom det så nok værste problem. Bluesound vil ikke godtage min Panasonic fjernbetjening.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu