recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Antenneforstærker og DATA udtag
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAntenneforstærker og DATA udtag

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Per Korshøj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 603
Direkte link til dette indlæg Emne: Antenneforstærker og DATA udtag
    Sendt: 15-December-2009 kl. 21:47
Hej alle

et lille teknisk spg.

Kan man sætte kabelmodem direkte til udgang fra antenneforstæker

og denne

uden at skulle "spiltte" signalet for at finde datastrømmen, som man gør med f.eks denne

Per Korshøj

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2009 kl. 21:57

Modemmet skal monteres på Dataudtaget, så skal dit vægudtag flyttes, så skal det existerende erstattes med en gennemgangsdåse, og så skal den korrekte slutdåse med Dataudgang monteres for tilslutning af modemmet. Hvis der skal fordeles fra den nuværende dåse, så skal den også udskiftes med en gennemgangsdåse, og så kan der fordeles derfra, og afsluttes med en dåse med Dataudtag. Så vil alle signaler TV/ Radio/Data stadig være sepereret som de skal.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2009 kl. 22:01

Der hvor det skal laves vil min ven gerne have modem og router på loftet lige ved antenneforstærkeren, kan jeg så ikke bare tilslutte kabelmodemmet til en af de 6 udgange der er på fordeleren ???, de resterende 5 udtage bliver monteret med triax udtag til radio og tv. 

Per Korshøj

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2009 kl. 22:15
Der er jo en grund til at der er et filter på, så bare der er det, så kan modemmet placeres hvor det skal være. Der skal også filter på de øvrige udtag. Da jeg i sin tid fik Webspeed installeret satte teknikkeren filter på alle udtag, selv om kun det ene (Hoveddåsen) blev brugt til Data. Modemmet kunne ikke tilsluttes på det udtag jeg havde installeret ved PCen, da det ikke var hoveddåsen.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2009 kl. 22:16

Ok det var svar nok til mig. Tak for hjælpen

Per Korshøj

Til top