recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvorfor er der i nogle forstærker 8 højtale termin
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvorfor er der i nogle forstærker 8 højtale termin

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvorfor er der i nogle forstærker 8 højtale termin
    Sendt: 21-Februar-2010 kl. 16:03
Hvorfor er der i nogle forstærker 8 højtale terminale Question

Det kan da ikke være til bi-amp eller bi-wire Question

Prøve at finde en logis forklaring på dette, da jeg har fået at vide at man ikke kan bruge dem til Bi-amp, hvad jeg ikke er 100% sikke på at rigtig, så før at jeg bestille to kabel (en til basse og en til mellemtone/diskant), ville jeg så gerne vide om dette så er mulig. 

Redigeret af Startrek - 21-Februar-2010 kl. 16:22
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2010 kl. 16:14
Hmmm.   Speaker A/B eller som du nævner, bi-amp ?
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2010 kl. 18:04
Viser billedet ikke bare en forstærker, der er forberedt for bi-wiring?

Hvis man vil have bi-amp i to kanaler, har man brug for 4 forstærkertrin. Jeg har svært ved at forestille mig, at forstærkeren på billedet har andet end 2 forstærkertrin.
Til top
Vanderlay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juni-2006
Point: 1168
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2010 kl. 18:08
Dels kan man bruge det til biwiring og dels kan man bruge det til at sætte to forsk sæt højttalere til, fx i forsk rum, hvilket man så kan skifte vha AB-switchen
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2010 kl. 21:58
det du har billed af er ganske rigtigt en forstærker med to sæt højttalerterminaler, sådan at man enten kan køre biwiring eller få det samme ud i to sæt højttalere. Der findes dog enkelte konstruktioner der har markeret en nominel impedans som en slags minimumsgrænse for hvad man kan byde forstærkeren, men som ordet siger er det lidt meningsløst da en nominel immpedansangivelse intet siger om hvordan højttaleren reelt belaster forstærkeren da den er reaktiv. det ses dog oftes som et forsøg på at beskytte forstærkere der kun i meget begrænset omfang tåler back-emf og lave impedanser.

Redigeret af kim olsen - 21-Februar-2010 kl. 21:59
Crown - there is no substitute.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu