recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til bedre antennesignal.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til bedre antennesignal.

Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
Carser Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2006 kl. 09:37

Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Jeg skylder næsten lige at vende tilbage med resultatet, specielt til Carser, da jeg var ude og købe selector igår, samt fordeler hos Thansen.

Det tog næsten to timer at sætte op, fordi det Ilva TVbord jeg har, kun har et lille hul omme bag i, så det var et sandt helvede at få kablerne igennem, når højtaler kablerne hele tiden blev ved med at falde ud, og der var ingen plads til at komme om bag recieveren.

Jeg fik lavet det således:

Antennekabel:

Antennestik i væg -------> selector in/out -------> recorder in, recorder out (fordelerstik) -----> TV1/TV2.

Scart:

Selector TV out ----> EH65 AV2, AV1 -----> plasma.

Jeg skal lige tilføje, at den stod til RGB lav på selectoren, men havde nogle problemer, da jeg skulle taste netværkskoden, da jeg bor i Taastrup og den kode var på 5 cifre, men den fandt ikke noget indtil jeg brugte storkøbenhavns. Hvorfor skriver de så den 5 cifret kode under Taastrup?

Jeg ændrede min recorders AV2 indstilling fra ext til decoder, det er vel det rigtige at gøre?

Jeg må sige, at billedet virkelig spiller nu, så det er bare super nice.

Så TUSIND mange gange tak for hjælpen Carser. Det har virkelig været en fornøjelse. Du får 5 stjerner af mig

Mange tak!

Jeg kender ikke til netværkskoden i Tåstrup, men mener at have læst om en anden bruger, det også drillede lidt. Vistnok noget med en bestemt antenneforening.

Og hvis det virker med AV2 sat til decoder på din Panasonic recorder, er det bare i orden. (Jeg har en Sony recorder, der bruger L3 og har ikke valgt dekoder, det virker så vidt jeg husker det ikke på en Sony i forbindelse med Selector, men RGB ind.)

Fedt, at billedet nu efter din ret omsiggribende kabelmonterings-manøvre spiller som det skal!

Redigeret af Carser - 03-Oktober-2006 kl. 09:38
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Point: 2565
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2006 kl. 12:38

Ja, det er virkelig lækkert, selvom jeg nok kom til at dumme mig en smule, da jeg købte fra TDC igår. Burde vel have bestilt favoritpakken og fået den gratis i 6 måneder:(

Skal lige høre, når jeg nu bestiller det kabel fra AV-connection, kan jeg kun udnytte AC3 lyden ved at forbinde det til recieveren, jeg kan vel kun få optaget i alm. stereo til recorderen pga. scartkablet right?

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7912
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2006 kl. 13:02
Nu har jeg ikke gennemlæst tråden, så det er muligt at problemet er løst. Jeg ville blot komme med det input, at jeg også har TDC kabel (boligforening) og mit antennesignal er splittet op til 4 forskellige enheder. På de fleste kanaler står billedet flot, på DR2 knap så godt. Men jeg ser næsten aldrig DR2, så det gør ikke noget. Antennesignalet er splittet med T-splittere. Signalet står muligvis synligt lidt ringere på den enhed (videoen) som jeg bruger mindst og som har "længst vej" til antenne indgangen / dvs. er blevet splittet mest.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2006 kl. 13:59
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Ja, det er virkelig lækkert, selvom jeg nok kom til at dumme mig en smule, da jeg købte fra TDC igår. Burde vel have bestilt favoritpakken og fået den gratis i 6 måneder:(

Skal lige høre, når jeg nu bestiller det kabel fra AV-connection, kan jeg kun udnytte AC3 lyden ved at forbinde det til recieveren, jeg kan vel kun få optaget i alm. stereo til recorderen pga. scartkablet right?

Right samt at recorderen heller ikke kan optage i andet lydformat end Dolby Digital 2.0 = to kanaler. 

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Point: 2565
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2006 kl. 14:38
Okay, det skulle så være det eneste, der hælder til en købe dvd's fordel. Læste nemlig en tråd der bare hed selector, og lyden har stor betydning, så når der kommer en recorder der kan optage digital, så bliver det godt:)
Til top
scrotum Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-November-2005
Point: 55
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2006 kl. 13:36

Hej igen..

Jeg har lige et par tillægsspørgsmål

Er kortet man køber (200 pr år) adresse- og pakke bestemt? Hvis jeg eksempelvis har mellempakken, kan jeg så tage min selector og kort med hen til en kammerat, der har fuldpakke, og så se fodbold i digitalt kvalitet på hans tv?

Carser: Du skriver i din fremragende artikel om selector, at kanalerne bliver komprimeret (digitalt). Som jeg har forstået det, er grunden til at fodboldbanen bliver pixeleret på TV3+ (analogt) fordi signalet bliver komprimeret meget. Når nu de også bliver komprimeret digitalt, er billedet så bedre end det analoge i forhold til denne pixelering??

Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7132
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2006 kl. 14:00

kortet virker til fuldpakke kanaler   så du kan godt tage kortet med på tur

Hans

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2006 kl. 14:12

Oprindeligt skrevet af scrotum scrotum skrev:

Hej igen..

Jeg har lige et par tillægsspørgsmål

Er kortet man køber (200 pr år) adresse- og pakke bestemt? Hvis jeg eksempelvis har mellempakken, kan jeg så tage min selector og kort med hen til en kammerat, der har fuldpakke, og så se fodbold i digitalt kvalitet på hans tv?

Carser: Du skriver i din fremragende artikel om selector, at kanalerne bliver komprimeret (digitalt). Som jeg har forstået det, er grunden til at fodboldbanen bliver pixeleret på TV3+ (analogt) fordi signalet bliver komprimeret meget. Når nu de også bliver komprimeret digitalt, er billedet så bedre end det analoge i forhold til denne pixelering??

Cirka det samme. TV3+ (og TV3) sendes i dag digitalt via satellit, så om du ser det analogt eller digitalt vil der af og til være pixeleringer.

Det er ikke længere analogt hele vejen fra kamera via TDC til dit TV.

Det samme kan ses på nyhedsklip fra udlandet i TV-avisen m.m. De er også tit ret pixelerede.

M.h.t. det første: Kortet er knyttet til din adresse. Nærlæs evt. betingelserne eller spørg TDC, som du kan ringe gratis til.
Jeg ved ikke, om man sådan kan tage sin Selector ud af huset, det er måske nok muligt i samme område (med samme netværkskode) - måske andre ved det?

Redigeret af Carser - 05-Oktober-2006 kl. 14:14
M.v.h. Carser

Til top
scrotum Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-November-2005
Point: 55
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2006 kl. 17:30
ok - tak, prøver at kontakte dem..
Til top

Besvar Besvar Side  <1 345