recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 427 vs 436
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket427 vs 436

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Spaghetti Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Februar-2006
Status: Offline
Point: 256
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2006 kl. 19:15

Oprindeligt skrevet af Ulrikwich Ulrikwich skrev:

Jeg står over for at skulle anskaffe ny forstærker og overvejer derfor en pioneer som har 4x HDMI adskilleige component samt komposit indgange, så på den måde har man alligevel en ekstern boks 

Det syntes jeg ikke helt man kan sige... Det er jo ikke det samme de 2 ting gør. Desuden bryder jeg mig ikke om tanken om at skulle kører video-signalet igennem en forstærker, før det ryger op til skærmen. Det kan KUN betyde forringet billedkvalitet.

Der er da heller ikke indbygget DVB-T tuner i en Pioneer forstærker! Så du kan ikke undgå at have flere kabler op til skærmen end på 436XDE, (vel at mærke hvis du benytter DVB-T).

Hvad så hvis du har en selector eller en satbox... Så ville du være nødt til at fyre op under det frådende strømslugende bæst, bare for at se fx. nyhederne. Det er jo totalt overkill. Og du kan ikke bilde mig ind, at du udelukkende kun ser film og udsendelser der "kræver" surround.

Nej - at kører alt igennem en forstærker er en skidt idé i mine øjne.

Til top
Ulrikwich Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 967
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2006 kl. 19:53
Det er klart at der vil skulle mere end to kabler op, men det som jeg synes er fordelen er at når de først er sat i, så kan man vha forstærkern hurtigt slutte noget til, som fx en konsol.
Det er klart det vil være væsentligt mere praktisk med det rigtige boks, men jeg ser det bare som er rigtig godt alternativ.

Og jeg kører næsten alt lyd ud gennem min forstærker nu alligevel, så det skulle ikke genere...
Til top
Mutzer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Juli-2006
Point: 180
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2006 kl. 09:53

Jeg bruger også min forstærker som eneste lydkilde, da jeg slet ikke har højtalere til min.

Men jeg kan godt se det er svært at argumentere for at købe den gamle model, når den er dyrere. De fleste teknik interesserede ville nok vælge den nye model, da den jo nok trods alt ER bedre.

Men der er ingen tvivl om at den gamle model, uden højtalere fx som jeg har, er klart mere en fryd for øjet end den nye, så er man en som måske ville vælge en B&O model frem for andre pga design, så vil jeg bestemt mene at den gamle er at foretrække. Men der er jo klart en smags sag.. i mine øjne er der intet på markedet der slår min egen skærm somden hænger der på væggen... den er meget tynd, og så uden højtalere eller noget andet.. det er bare super dejligt clean look på væggen. De gamle modeller i one-body, og sikkert også de nye her, er over 2 cm tykkere fx.

Jeg ved sku snart ikke hvad jeg selv ville vælge, hvis jeg ikke lige havde købt for mindre end 2 måneder siden...svært valg.

Mutzer
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12348
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2006 kl. 13:25
Så skal man også huske på, at den nye 50" model minder en del om de gamle i designet. Ingen højtalere i siden eller i bunden. Og hvis man alligevel skulle have sat 25-30k til side til et 43" fra sidste år, jamen så er man vel også parat til at smide de samme penge efter 50"? 
Til top
Mutzer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2006 kl. 14:21

Ja hvis man for samme penge kan få et nyere Og større, så er den jo ved at være der for den nye model :-) En lille fordel ved den gamle var jo en enkelt tomme større, men når man kan få 50 for samme penge..såååå :-)

Må lige lure designet på den 50" model der. Har ikke set den.

Mutzer
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12348
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2006 kl. 14:23
Der er billeder i tråden om fælleskøbet.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7132
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2006 kl. 14:32

Til top
Mutzer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2006 kl. 09:28

Ja lurede den lige på hjemmesiden... den har tilsyneladende samme fede design som den gamle.. så....tag en 50", eller den gamle 43 :-D

Mutzer
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu