recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Indiana Jones Trilogy Blu-ray
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIndiana Jones Trilogy Blu-ray

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
McNiklas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: 4100 Ringsted
Status: Offline
Point: 1691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2011 kl. 21:52
Jeg kan kun sige at jeg ikke selv rigtig kan lide de gamle måske 3 og lidt 1 men nr 4 synes jeg nu rigtig godt omEmbarrassed
Til top
Mackey Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-April-2011
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2011 kl. 02:53
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Jeg bliver irriteret over at se en film med ringe og "gammel" lyd hvis jeg ser den i hjemmebio'en. Så føler jeg ikke filmen giver mig et ordentligt udbytte selvom historien er god.

Er det dig George Lucas?! ;) :D
Til top
Simon R. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-August-2005
Sted: Denmark
Point: 824
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2011 kl. 11:13
Jeg synes ikke på nogen måde de "gamle" Indiana Jones film har ringe lyd. De har da et rimelig godt vist nok digital remastered surround mix. Så jeg glæder mig til dem på Blu-Ray:)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2011 kl. 11:43
Næh for George Lucas indførte jo THX standarden i sine film med "Indy" og "Starwars" Wink
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4464
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2011 kl. 12:14
Det ændrer da ikke på det fact, at filmen er gammel og lydsiden kan lyde derefter.
Til top
ashdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Oktober-2006
Point: 688
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2011 kl. 12:41

Det ændrer da ikke på det fact, at filmen er gammel og lydsiden kan lyde derefter.

Er du gal du går glip af meget guld med den snoppet holdning. Hold da op med fokusere så meget på teknik, og nyd en super god historie i stedet.

Dvs du har heller aldrig set Ørneborgen, eller Den gode, den onde og den grusomme? Helt fantastiske film.

Redigeret af ashdk - 18-Juni-2011 kl. 12:41
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2011 kl. 13:03

Naturligvis er en helt spritny indspilning teknisk bedre. Det udvikler sig jo hele tiden. Men du vil vel ikke forkaste gode film fra før år 2000 pga det? Jeg husker at jeg var meget positivt overrasket over lyden på mine DVD'erSmile

Redigeret af Kampus - 18-Juni-2011 kl. 13:04
Til top
Jens Thomsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-August-2008
Point: 136
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2011 kl. 14:51
Det er jo tydeligvis det, han vil. Og det er naturligvis også i orden.

For mig at se er det forskellen mellem en cinefil og en videofil. For den ene er det filmen selv, fortællingen, der tæller. For den anden er teknikken i højsædet. 

Jeg er stødt på mange gennem årene, der deler samme holdning - folk der ikke kan klare, hvis en film ikke har state-of-the-art effekter, eller hader, hvis filmen er overført fra en ridset biografkopi, fordi det nu engang er det eneste, der er tilbage. Så de undgår som regel fuldstændigt ældre film. Dem om det. 

Personligt vil jeg da også gerne se den bedst mulige udgave af en given film. Men hvis det ikke er muligt, f.eks. fordi der ikke findes noget negativ mere, så vil jeg hellere se den fra en slidt master alligevel end helt at lade være. For alt i verden så vil jeg dog undgå historisk revisionisme. Film er et udtryk for den tid, de er produceret i, med alle dens tekniske begrænsninger, og derfor kan jeg ikke døje, når man pumper gamle film op med nye lydspor og digitale effekter. Sådan er vi allesammen så forskellige.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu