Hej
Jeg er nået til en ny epoke i mit liv (ok, mindre kan måske gøre det). Jeg mener nu, at priserne på DL skiver er nede i et prisleje hvor jeg skal prøve at købe et par stykker.
Belært af erfaringer omkring SL DVD'er er det udelukkende VERBATIM skiver der kan komme på tale, med mindre nogen herinde overbeviser mig om andet.
Men nu til det store spørgsmål: En DVD-DL koster 20 kr stykket, hvorimod en DVD+DL koster ca. 8,5 kr stykket. Både min SONY-HDD-recorder og min plextor DVD-brænder kan (så vidt vides) brænde både +/- . Er der noget jeg skal være obs på? Jeg har ikke brug for finesser som multisessionsskrivning osv. Diskene skal brændes på én gang, og så finalizes. Det der for mig betyder noget er kompatibilitet med et stort antal afspillere/DVD-drev, samt holdbarheden af skiverne (både på kort og lidt længere sigt). Og at antallet af fejlbrændinger ikke er for stort. Jeg har ingen interesse i at skiverne har printbar overflade.
Gode råd modtages.
PS: Jeg er godt klar over at en 4,7 gb Verbatim DVD kan fåes til 1,7 kr, så ved at vælge DL skiver betaler jeg 2,5 gange så meget pr. GB data. Jeg vil fortsat bruge 4,7 gb skiver til langt de fleste opgaver, men der er nogle få situationer, hvor fordelen ved at have større datamængde på én disk retfærdiggør merprisen.
Det jeg nok egentlig studser over er følgende: En DVD-R og en DVD+R koster nøjagtig det samme. Hvorfor er en DVD-R DL meget dyrere end en DVD+R DL ??