|
MacBook Air vs. Asus Zenbook Prime vs. MacBook Pro |
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Forfatter | ||
Pastorius ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Februar-2008 Status: Offline Point: 140 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Nej, der er ret stor forskel på at disken selv styrer hvad der skal caches ift at operativsystemet gør det. Operativsystemet har meget bedre forudsætninger for at vide hvilke data der er brug for at tilgå hurtigt.
|
||
![]() |
||
Ukke ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1559 |
|
Ja, som pastoren skriver er Fusiondrive featuren primært softwarestyret. Jeg har dog læst, at nogle har haft succes med DIY på Mac's ved at kode lidt i "terminal".
|
||
![]() |
||
bird ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 16-December-2004 Status: Offline Point: 296 |
|
Betyder det at man ikke når samme performance med Samsung sshd som med fusion drive?
Samsung lancerer sshd drevene som næsten lige så hurtige som ssd. Kan man montere Samsung sshd drev i macbook pro eller macbook air? |
||
![]() |
||
dynrambo ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-Januar-2010 Status: Offline Point: 115 |
|
@Brixen
Jeg har allerede købt den...med standard HDD og RAM... :) Synes egentlig at Apple tager for meget for deres SSD'er og RAM, så jeg vil hellere selv installere og spare nogle penge... Plus jeg kan bruge den "gamle" Apple HDD som ekstern harddisk :) Men tilbage til spørgsmålet - hvilken SSD skal man vælge (ikke kombiløsninger) og hvilke RAM kan I anbefale? Crucial M4 SSD får gode anmeldelser og deres RAM skulle også være ok. Nogle der har konkrete erfaringer? |
||
![]() |
||
Pastorius ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Februar-2008 Status: Offline Point: 140 |
|
Det er ret nemt at lave sit eget fusiondrive, hvis man har mulighed for at have både en HD og en SSD i maskinen - det er indbygget i ML, så det er bare at fortælle maskinen at den skal betragte drevene som ét virtuelt drev.
|
||
![]() |
||
|
Hvis pris er vigtig så Kingston RAM og Samsung SSD (830). Har ikke hørt om dårlige erfaringer. I den anden ende får OWC og Crucial gode ord med på vejen.
|
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6683 |
|
Ja, det er dyrt hos apple. Jeg fyldte også min iMac op med ram fra Crucial bagefter.
Ja, jeg har gode erfaringer med Crucial ram. Har altid bestilt på deres hjemmeside, da de har en god Wizzard til at sige hvad man har brug for. Deres SSD kan også fås med et kit til overførsel af den gamle disk. Og der er hurtig levering. |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
|
Redigeret af Potter - 22-Februar-2013 kl. 11:46 |
||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||
![]() |
||
dynrambo ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-Januar-2010 Status: Offline Point: 115 |
|
Hej igen,
Jeg endte med at vælge Crucial-løsningen. Potters setup lød fristende...dog lidt for dyrt :) Mange tak for hjælpen alle sammen - nu burde jeg være godt kørende når delene installeres :) God weekend! |
||
![]() |
||
mach3 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 14-August-2006 Status: Offline Point: 366 |
|
Apple's pt mest fornuftige køb blandt laptops, godt køb. |
||
![]() |
||
Ukke ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1559 |
|
Vil selv gerne have en OWC 240/480 til min MacBook Air med 8GB RAM. SSD er sgu nice!
Kan man opgradere RAM på en 2012 MacBook Pro? Jeg er næsten sikker på, at man ikke kan på min 2012 MacBook Air. Derfor valgte jeg nemlig 8GB udgaven.
|
||
![]() |
||
|
http://eshop.macsales.com/installvideos/macbookpro_15_unibody_mid12_mem_h/ (Hvis det ikke er den rigtige model så kig her: http://eshop.macsales.com/installvideos/ ) |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |