|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
Sschmidt ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 379 |
![]() |
|
Jeg vil så sige at hvis der skal det til at man loader ny hjemmestrikket firmware og/eller OS på kassen for at den får én eller anden efterspurgt feature, så vil jeg ikke kalde det en understøttet feature. Hvordan forudser du stabiliteten af det nye software? Hvad med support og garanti? Er det specielt brugervenligt? Nogle vil bare gerne have noget der virker ud af kassen, og sådan læser jeg OPs spørgsmål - ellers kan man jo ligeså godt bygge sig en HTPC...
Og lad os så tage dine forslag;
AB-Com IPBox 9000 (den nyeste hedder 9900HD nu). Har du set på deres forum? Det er samme historie som min Vantage. Folk efterspørger nye firmwares i én uendelighed -"hvornår kommer den til at kunne dét og dét", "den crasher hele tiden", "undertekster vises forkert", "tuner 2 virker ikke", "grøn skærm når man justerer volumen", "maskinen skal stå tændt for at optage et timet program" osv. En økse igennem kassen, og så på Youtube med dén video er min anbefaling.
VIzyon 8000HD skulle være den samme kasse indeni som AB-Com IPBox 9000HD (og DGS CubeRevo for den sags skyld). jeg ville derfor også holde mig fra den.
Octagon 1028 er den samme som Miraclebox 9, og ser umiddelbart ud som et fornuftigt produkt (eller også er den så ny at folk ikke har nået at skrive om problemerne endnu). Men der rapporteres stadig bøvl (for nogle) med lydsynkronisering på DR-HD samt korrekt registrering af HE-AAC lydspor i TS-filerne så surroundlyd ikke funker udenfor boksen (og muligvis heller ikke direkte fra boksen, det har jeg ikke fundet ud af endnu). Miri nævner i denne tråd at nogle faktisk har problemer med MKV på denne boks: http://recordere.dk/forum2/forum_posts.asp?TID=99905&PN=2&title=miraclebox-9-octagon-1028-mfl
Jeg har selv overvejet en Dreambox, men ved ikke om det er bedre med den, eller om jeg bare kommer til at betale kassen for noget der bærer et højt prisskilt pga. navnet alene. Jeg har været i kontakt med så mange der roser min Vantage at jeg ikke kan bruge andres råd til ret meget. Der er masser der ikke kan forstå at jeg synes det er et problem at man skal genstarte sin PVR ind imellem, når den fryser. Jeg synes jo det er ærgerligt at skulle slukke på netledningen og eksempelvis miste 2 igangværende optagelser, samt risikere at trashe hele harddisken (jeg har trashet disken 2 gange indtil videre), bare fordi softwaren er lavet af en kontorelev. Andre synes det er fint nok, sikkert fordi de ikke optager noget med kassen (eller bare henter det fra bittorrent igen), eller fordi de er vant til at deres overclockede PC ter sig på samme måde - det har jeg bare ikke tid og energi til længere. Det er jeg sgu vokset fra.
Mvh
Steen
|
||
![]() |
||
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
|
jeg vil ikke bruge en masse på at forklare hvordan eller hvornår det ikke virker.. de mkv jeg har afspillet i 1080p og med dts lyd har fungeret fint... jeg bruger wdtv som primær når det skal være..
og korrekt, dreambox gør nok ikke oplvelsen bedre, og der vil altid være ønsker i forums omkring forbedringer eller noget de mener ikke virker, så er det jo næsten med alt som kan opdateres og som folk kan rode med selv. |
||
![]() |
||
Sschmidt ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 379 |
![]() |
|
Det har da ikke noget at gøre med at "rode selv". Medmindre du mener at trykke på fjernbetjeningen, og så tage det som en selvfølge at boksen går ned? For det er jo det der sker for de mennesker jeg taler om.
Og jeg taler ikke om ønsker til forbedringer. Kun om ønsker til at det der er rent faktisk virker, samt at boksen er stabil nok til ikke at gå ned når man bruger de originale medfødte funktioner. Det har jeg stadig tilgode at se en PVR der kan klare. Ikke engang YouSee's egen boks, eller Samsungs egen-mærkede af samme slags for den sags skyld (BD-C8900), klarer dette.
Hvis jeg købte en Dreamboks ville jeg ikke lægge andet software på. Jeg ville højst opdatere firmware, hvis det viste sig nødvendigt. Godtnok laver jeg selv missionkritiske systemer til daglig, men jeg mener ikke det er for meget forlangt at en dims man køber kan klare i det mindste dens kernefunktion uden at gå i knæ. Hvad er det for en verden vi lever i hvis selv kunderne accepterer at slække på dette krav?
/Steen
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |